Szybki, sportowy, elegancki, zadziorny – to określenia, które do Mercedesa A220 4MATIC pasują idealnie. Dlaczego warto mieć A Klasę? Bo można w niej zasmakować luksusu i mieć ogromną frajdę z jazdy.

Nowa Klasa A Mercedesa to kompletna rewolucja. Nie ma nic wspólnego z poprzednikiem – garbatym a la minivanem, a osobowym samochodem klasy miejskiej. Rok 2012 oddzielił grubą kreską starą Klasę A, od nowej, bardzo interesującej. Trzecia generacja Klasy A to już nie segment B, ale C.

A Klasa została przede wszystkim wydłużona i obniżona. Limuzyna zyskała bardzo charakterystyczne dla Mercedesa cechy stylistyki: wyraźne przetłoczenia wzdłuż linii bocznej, dynamiczny przód i tył oraz sportowe zacięcie. W 2015 r. samochód przeszedł drobny lifting.

Sylwetka Mercedesa A220 nie może się nie podobać. Jest bardzo charakterystyczna i wyrazista. Mocne akcenty, jak ogromne lampy z przodu, agresywny przedni spojler, przeszklony dach i ogromna gwiazda na wyrazistej osłonie chłodnicy, czy tylne lampy z diodami LED, wyróżniają auto na drodze… nawet jak jest zasypane śniegiem.

Testowany Mercedes A220 wyposażony był w napęd na cztery koła 4MATIC.  Pod maską miał benzynową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności dwóch litrów, generującą moc 184 KM i 300 Nm. Z napędem na wszystkie koła i automatycznej skrzyni biegów auto bez problemu rozpędzało się do ponad 200 km/h, setkę osiągając w niecałe 7 sekund. Zużycie paliwa mieści oscyluje wokół 10 l/100 km, ale już w trasie (zakładając, że zostawiamy bezpieczną rezerwę do „setki”, spalanie spadnie do około 7,5 l/100 km.

Jazda to sama przyjemność. Zgodnie z oczekiwaniami, Mercedes prowadzi się wzorowo: układ kierowniczy jest precyzyjny, sztywne zawieszenie daje poczucie pewności przy wchodzeniu w zakręty przy wyższej prędkości – generalnie ma się poczucie panowania nad samochodem. Możemy jedynie narzekać na nierówności – nisko osadzone siedzenia i twarde zawieszenie zdecydowanie lepiej pasują do nowych, gładkich jak szyba nawierzchni.

Mercedes zaprasza do pięknego, eleganckiego i nowoczesnego wnętrza. Co daje się zauważyć w pierwszej kolejności, to jakość użytych materiałów i wykończenia – klasa (wyższa) sama w sobie. Każdy detal wpasowano z niebywałą dbałością o harmonię całości. We wnętrzu także widać ścisłe nawiązanie do sportowego stylu nowej Klasy A.

Jak zapewnia producent, zwieńczeniem szlachetnego wystroju wnętrza Klasy A są ekskluzywne elementy wyposażenia, jak dostępne na życzenie nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambiente w dwunastu barwach, 3-ramienna kierownica nowej generacji i nowy design zintegrowanej tablicy wskaźników z wyświetlaczem wielofunkcyjnym.

Zmysł wzroku zaspokaja nienaganna stylistyka, z kolei o pozostałe zmysły zadbają najwyższy komfort i ergonomia panujące w aucie. I kierowca, i pasażerowie mają do dyspozycji bardzo wygodne siedzenia, obite przyjemną w dotyku tapicerką. Jedyne czego mi brakowało, to więcej przestrzeni i większej swobody ruchu – przy komplecie osób na pokładzie plus kilku drobiazgach, miało się wrażenie, że wnętrze się skurczyło. Siedzenia są bowiem solidnie obudowane, przez co można mieć wrażenie ściśnienia.

 

Wrażenia z jazdy bez wątpienia potęgują wrażenia wizualne. Kubełkowe fotele są nie tylko wygodne, dzięki przeszyciom czerwonymi nićmi prezentują się rewelacyjnie, ale w połączeniu z małą, sportową kierownicą pozwalają poczuć się jak w aucie wyścigowym.

Cena wyjściowa za Mercedesa Klasy A to 88 900 zł.

[Best_Wordpress_Gallery id=”16″ gal_title=”Mercedes A22 4MATIC”]

 

Written by Magdalena Trusińska

1 Comment

Comments are closed.