Hybrydowa Honda Jazz bardzo mile zaskakuje. Nie dość, że jest to małe autko, które z zasady jest ekonomiczne, to w opcji z technologią hybrydową e:HEV koszty użytkowania będą marginalne.

Honda Jazz Exterior

Układ napędowy działa płynnie i reaguje bardzo dynamicznie. Skrzynia biegów z przełożeniem bezpośrednim pozwala kierowcy doskonale wyczuć i kontrolować auto.
Wnętrze prezentuje się spektakularnie. To wrażenie potęguje przestrzeń wokół kierowcy i pasażerów. Jazz już dawno temu nas do tego przyzwyczaił.
Mimo że Jazz jest autem z natury miejskim projektanci zadbali o ogromny komfort podróżowania. Efekt: wiele godzin w Jazzie będzie równie komfortowe i przyjemne co w najlepszej limuzynie.
Fotele są super wygodne – duże, z głębokimi siedziskami i bardzo dobrze trzymają ciało.
Wnętrze Jazza jest dość skromnie urządzone, acz bardzo designersko.
Deska rozdzielcza jest subtelnie ozdobiona elementami skórzanymi, białymi błyszczącymi plastikami i chromanie. W jej centralnej części jest duży ekran dotykowy, pod nim jest kilka przycisków i pokręteł funkcyjnych do sterowania klimatyzacją. Wielofunkcyjna kierownica dwuramienna jest niewielka i wygodnie nią manewrować.
Honda fenomenalnie zagrała kolorami i fakturami we wnętrzu. Tapicerka jest dwukolorowa, ale poszczególne elementy wyposażenia są szare, czarne lub kremowe. Całość prezentuje się prześlicznie – dynamicznie, ale elegancko.
Z przodu jest bardzo dużo miejsca, mimo że fotele są spore. Z podłokietnika między fotelami skorzysta raczej tylko jedna osoba, ale to nie ujmuje komfortu podróżowania. Ponadto panel boczny jest na tyle wąski, że i kierowca i pasażer mają swobodę ruchu.
Z tyłu natomiast są wygodne i głębokie fotele Magic Seats. Spokojnie umieścimy w nich fotelik samochodowy, pozostawiając sporo miejsca dla jadących z przodu. Co ważne, dostęp do wnętrza auta jest bardzo wygodny, co docenimy właśnie montując fotelik dla dziecka.
Fotele Magic Seats można złożyć do góry, tworząc wysoką pionową przestrzeń, złożyć na płasko w podłogę, oraz dodatkowo podzielić w proporcjach 60:40.
Gabaryty wnętrza to największy atut Jazza. Pojemność bagażnika (przy rozłożonych tylnych fotelach) liczy od 298 do 1205 litrów (tylne fotele złożone, załadunek po dach).
Widoczność z pozycji kierowcy tego malucha jest bardzo dobra i niczym nieograniczona. Panoramiczna przednia szyba zapewnia doskonałą widoczność. Cieńsze słupki przednie poprawiają widzenie obwodowe i pozwalają lepiej wczuć się w jazdę.
Stylistyka nadwozia
Osobiście zdecydowanie wolałam sylwetkę trzeciej generacji Jazza. Ale patrząc na wyniki sprzedaży Jazza można stwierdzić z całą pewnością, że nowy Jazz bardzo podoba się kierowcom (bardziej niż Civic).
Wydawałoby się, że Honda Jazz to typowy mieszczuch, a tymczasem zarówno układ silnikowy i kierowniczy, wyposażenie wnętrza, m.in. w fotele przeciwdziałające zmęczeniu, czy dynamiczna sylwetka sprawiają, że samochód doskonale sprawdzi się w długiej trasie.
Technologia hybrydowa zastosowana w Jazzie zapewnia płynną i dynamiczną jazdę. Elektryczny silnik współpracuje z 1,5-litowym silnikiem benzynowym wyposażonym w układ i-MMD (intelligent-Multi Mode Drive), akumulatorem litowo-jonowym i skrzynią biegów o stałym przełożeniu. Na podstawie informacji uzyskanych od kierowcy system będzie przełączał się pomiędzy trzema trybami (elektrycznym, hybrydowym, spalinowym) w celu uzyskania optymalnej wydajności. Jazz e:HEV przyspiesza do setki w 9,5 sekundy, a maksymalnie pojedzie 175 km/h. Spalanie w mieście nie przekroczy 5 l/100 km, ale reale do osiągnięcia są także okolice 4 litrów.

Tryb elektryczny załączany jest zwykle podczas przyspieszania z postoju i spokojnej jazdy z małą prędkością. W trybie napędu hybrydowego silniki benzynowy i elektryczny działają wspólnie; tryb załączany jest np. podczas przyspieszania w trakcie jazdy albo wyprzedzania. Z kolei tryb spalinowy załączany jest podczas długiej jazdy z większymi prędkościami.

Written by Magdalena Trusińska