Kiedy w 2014 roku Citroen zaczął produkować C4 Cactusa, charakterystyczne dla modelu poduszki Airbump robiły furorę. Ten prosty element nadwozia nie tylko był mega funkcjonalny, ale kompletnie definiował model. Szkoda że producent zredukował ilość Airbump w zmodernizowanym w 2017 roku Cactusie.
Citroen C4 Cactus póki co jest klasycznym miejskim crossoverem. Od kompaktów różnią go jednak gabaryty. Jest nieco większy i pakowniejszy.
Nowością w C4 Cactusie jest zawieszenie z technologią Progressive Hydraulic Cushions – PHC, czyli progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. Komfortowo można jeździć zatem po różnych nawierzchniach.
Silniki
Połączenie lekkiej konstrukcji Cactusa i mocnych silników umożliwia dynamiczną i bezpieczną jazdę.
Benzynowe jednostki PureTech oraz diesle BlueHDi zapewniają ograniczone zużycie paliwa. Cactus z automatyczną skrzynią biegów EAT6, połączoną z silnikiem 1.2 PureTech 110 S&S, zapewnia szybką i płynną zmianę biegów oraz ogromną frajdę z jazdy.
Ale Citroën C4 Cactus jest również dostępny z jednostką 1.2 PureTech 130 oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 BlueHDi 100.
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym zamknie się w przedziale 3,1-6,2 l/110 km.
Nad bezpieczeństwem może czuwać 12 systemów wspomagających prowadzenie (w opcji). Rozwiązania ułatwiają kierowanie oraz walczą z chwilową dekoncentracją i spadkiem czujności, minimalizując ryzyko kolizji.
Stylistyka
W nowym Cactusie panele Airbump rozmieszono jedynie w dolnej partii drzwi. Zachowano na szczęście masywne osłony nadkoli, podkreślające dynamiczny charakter auta i chroniące przed uszkodzeniami w czasie manewrów na parkingu.

Dużo szerszy przód zdobią lampy dzienne LED, płynnie przechodzące w chromowane listwy i szewrony. Design reflektorów podkreślają czarne, lakierowane wstawki. Zderzak w kolorze nadwozia zdobią duże boczne wloty powietrza, akcentujące dynamiczny charakter auta.
Świetnie wyglądają szyby tworzące jednolitą przeszkloną powierzchnię, zwłaszcza w połączeniu z panoramicznym dachem, tworzącym wielką szklaną powierzchnię. Uwagę zwraca również dwupoziomowe oświetlenie z przodu i wyraziste lampy 3D LED z tyłu.
Cała bryła wygląda trochę jak wielka poduszka – w dużej mierze za sprawą zaokrąglonych kształtów i płynnych linii.
Kompaktowe wymiary nadwozia i duży rozstaw osi przekładają się na świetne właściwości dynamiczne i zwinność w zatłoczonych ulicach.
Citroen C4 Cactus umożliwia personalizację nadwozia aż na 31 różnych sposobów.
Wnętrze
W środku jest przestronnie i wygodnie. Dużo miejsca jest zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Fotele są szerokie i wygodne – stworzone w technologii Advanced Comfort.
Citroën C4 Cactus wyposażono w sprytnie zaprojektowane, funkcjonalne i odpowiednio rozmieszczone schowki:
- przestrzeń na telefon, zaprojektowana w bezpośredniej bliskości gniazda USB,
- ustawny, praktyczny bagażnik w kształcie prostopadłościanu i pojemności 358 l (1170 l po złożeniu tylnej kanapy dzielonej w proporcji 1/3 – 2/3),
- duży schowek Top Box, który znajduje się w zasięgu kierowcy
- i obszerne schowki z wykładziną antypoślizgową w dolnej części wnętrza.
Panoramiczny dach robi różnicę
Panoramiczny dach szklany sprawia, że pasażerowie Cactusa cieszą się doświetlonym i przestronnym wnętrzem. Specjalny filtr termiczny (HPT) zapobiega oślepianiu kierowcy i przegrzewaniu się wnętrza oraz blokuje promienie UV w warunkach ostrego nasłonecznienia. Zastosowanie tej technologii pozwala na rezygnację z rolety przeciwsłonecznej i zachowanie podobnych parametrów termicznych i akustycznych, jak w przypadku tradycyjnego dachu.