Marka Suzuki może przestać kojarzyć się tylko z rasowymi terenówkami, acz te w ofercie nadal wiodą prym. Odkąd trzy lata temu Suzuki przystąpiło do strategicznego partnerstwa z Toyotą na rodzimych drogach coraz częściej spotkać możemy model Swace – słusznie kojarzący się z Corollą w wersji kombi. To klasyczne kombi – doskonałe dla rodziny, a przede wszystkim dla biznesu.

Suzuki Swace dostępny jest na rynku od września 2020 r.; to drugi model – po Acrossie – będący owocem współpracy japońskich koncernów.

Swace odświeża gamę Suzuki

Hybrydowy Swace dostarcza ogromnej frajdy z jazdy, a do tego wygląda zgrabnie i stylowo. Sylwetka jest smukła, elegancka, nie brakuje też elementów nawiązujących do sportowego stylu. Dzięki temu auto wygląda nowocześnie, jak dobrze znana i lubiana Corolla.

Wnętrze

Sporym zaskoczeniem jest ogromna przestrzeń w Swace. I nie wystarczy powiedzieć, że kierowca i pasażerowie mają sporo miejsca na nogi i wokół siebie. Tak przestronnego wnętrza nie ma żadne inne auto w klasie kompaktowej. Przy maksymalnie odsuniętym od kierownicy fotelu, na tylnej kanapie bez trudu zmieści się dorosła osoba.

Długość Suzuki Swace to 4653 mm, a odległość pomiędzy fotelami – blisko 93 cm, ale tak obszerna przestrzeń to także zasługa projektantów wnętrza.

Bagażnik jest olbrzymi, a przede wszystkim długi – liczy 598 litrów, a po złożeniu siedzeń przestrzeń ładunkową można powiększyć do 1606 litrów. Jego powierzchnia jest podwójna i całkowicie płaska, a próg załadunkowy niski.

Stylistyka wnętrza

W Swace zastosowano klasyczne formy i rozwiązania – wnętrze zdobią plastiki i chromy; do sterowania mediami czy funkcjami auta użyto kilka przycisków, pokrętła i wielofunkcyjną kierownicę.

W centralnym punkcie deski rozdzielczej umieszczono dotykowy ośmiocalowy ekran – wygodny do obsługi i umieszczony pod dobrym kątem względem fotela kierowcy.

Poza błyszczącymi plastikami na kokpicie, we wnętrzu zastosowano wysokiej jakości, miękkie plastiki – precyzyjnie spasowane i przyjemne w dotyku. Elegancji dodają estetyczne przeszycia na tapicerce oraz subtelnie użyte chromowe elementy.

Jazda

Czego można spodziewać się po Suzuki Swace z czterocylindrowym silnikiem 1.8 Hybrid i bezstopniową skrzynią E-CVT?

  • 122 KM łącznej mocy układu hybrydowego
  • 11,1 sekund do setki
  • 180 km/h maksymalnej prędkości
  • 142/3600 Nm/obr./min
  • poniżej 5 l/100 km średniego spalania.

Do wyboru są trzy tryby jazdy: sport, normal i eko. Zmieniając tryb momentalnie czuć różnicę w dynamice jazdy, przyspieszaniu, ale też spalaniu. Najwięcej frajdy dostarcza oczywiście jazda w trybie Sport. Wystarczy lekkie muśnięcie gazu, aby Swace wyrwał do przodu z impetem. Precyzyjny układ kierowniczy z automatyczną skrzynią biegów zapewnia pełną kontrolę nad autem – nie ma żadnych opóźnień, a auto przyjemnie mruczy. Trójramienna kierownica – wygodna i oczywiście z pełnym z pełną sterowaniem – ułatwia i uprzyjemnia manewrowanie. Układ kierowniczy usztywnia się przy wyższych prędkościach, dając pewność wykonania każdego manewru.

W aucie są bardzo czytelne cyfrowe zegary. Na panelu możemy oczywiście ustawić dowolne wskaźniki. Decydując się na hybrydowe auto warto w pierwszej kolejności wybrać wskaźniki prezentujące pracę silnika hybrydowego – jest to o tyle istotne, że można w praktyce poznać zasady ekojazdy i nauczyć oszczędności czy odzyskiwania energii.

Ogromną frajdą jest jazda hybrydowym Suzuki Swace w korkach – auto korzysta wówczas z napędu elektrycznego, a we wnętrzu jest cichutko. Komfort i przyjemność podróżowania podnosi także elastyczne zawieszenie – jadąc Swace ma się wrażenie, że auto płynie, a na szutrach i wybojach doskonale amortyzuje nierówności.

Written by Magdalena Trusińska