W pełni elektryczny motocykl Saroléa Manx 7, który został wyposażony w sportowe opony Bridgestone Battlax RS 10, uzyskał homologację do poruszania się po drogach na Wyspie Man. Saroléa planuje rozwój i produkcję elektrycznych pojazdów o dużej mocy, które mają zostać dopuszczone do ruchu drogowego. Na razie w limitowanych edycjach trafią na Wyspę Man, zapowiadając początek ery jednośladów przyjaznych środowisku.

Pierwszy, w pełni elektryczny supermotor Saroléa fot. bridgestone.eu

Pierwszy, w pełni elektryczny supermotor Saroléa
fot. bridgestone.eu

Z toru wyścigowego na szosę

Supermotor Saroléa Manx 7 został zaprojektowany na bazie modelu Saroléa SP7, który brał udział w wyścigach Isle of Man TT Zero w latach 2014 i 2015. Motocykl wyposażony w opony Bridgestone Battlax V02 był w tym roku o włos od podium, kończąc legendarną sześćdziesięciokilometrową trasę TT ze średnią prędkością ponad 170 km/h.

Producent opon Bridgestone nawiązał współpracę techniczną z biurem konstrukcyjnym Saroléa w 2014 roku. Od tego czasu zapewnia firmie wsparcie eksperckie oraz opony wyścigowe i szosowe o najwyższych parametrach. Partnerstwo to jest wynikiem podjętego przez firmę Bridgestone zobowiązania, by wspierać zrównoważony rozwój motoryzacji. U jego podstaw leży długofalowa wizja skupiona na ochronie środowiska oraz zasobów naturalnych, a także zmniejszeniu emisji CO2.

– Nawiązana współpraca pozwoliła firmie Bridgestone połączyć nasze doświadczenie zdobyte podczas wyścigów MotoGPTM z wizją zrównoważonego rozwoju motoryzacji. Supermotocykl Saroléa wyznacza nowe trendy dla elektrycznych jednośladów – na torach wyścigowych, ale także i na szosach – ocenił Jake Rønsholt, Managing Director Consumer Business Unit w Bridgestone Europe.

źródło: bridgestone.eu

Written by Magdalena Trusińska