Ford Fiesta to symbol miejskich aut – bardzo zwinna, kompaktowych rozmiarów, elastyczna. Do tego bardzo stylowa i w cenie, na którą każdy może sobie pozwolić – ceny Fiesty zaczynają się od 46 tys. zł, zaś wersji Active od niewiele ponad 56 tys. zł.
Fiesta 42 lata temu wysoko podniosła poprzeczkę, a VII generacja modelu jeszcze ją podbiła. Auta miejskie są najpopularniejsze wśród wszystkich segmentów, ale też ich wybór jest ogromny. Koncerny muszą zatem mocno walczyć o klientów. I walczą, na czym zyskują kierowcy. Bo oto możemy czerpać tak dużą przyjemność z jazdy Fiestą, zwłaszcza Fiestą Active.
Z pełnym przekonaniem twierdzę, że ten mieszczuch – z duszą i sercem crossover’a – sprawdzi się również jako auto rodzinne, wakacyjne, bo to, że jest świetnym autem firmowym, wiedzą wszyscy.
Wnętrze
Ford Fiesta Active dostępna jest tylko w wersji pięciodrzwiowej. I z przodu i z tyłu jest dużo miejsca na nogi i ponad głowami. Wszystko za sprawą profilowanych, smukłych oparć tylnych foteli. Czterech pasażerów może podróżować naprawdę komfortowo. Co prawda należy ustawić limit na bagaż, bo bagażnik pomieści 292 litrów w opcji pięcioosobowej. To całkiem niezły wynik. Duży plus za sporo schowków, bo dzięki nim we wnętrzu panuje porządek.
Styl crossover’a widać także we wnętrzu – elegancki wygląd, ergonomia, komfort oraz inteligentny design. A dzięki bogatej palecie opcji personalizacji możesz wypełnić ją własnym stylem.
Wnętrze Fiesty maksymalnie wykorzystano na organizację przestrzeni. W zależności od wersji, w kabinie znajduje się nawet 19 schowków, m.in. w centralnej części deski rozdzielczej w wersji Trend dostępna opcjonalnie jest stacja dokująca My Ford Dock, czyli miejsce na urządzenia mobilne. Schowek ten posiada dodatkowo gniazdo USB.
Świetnie prezentują się także eleganckie pomarańczowe wykończenia wnętrza i sportowe fotele. Fotele kierowcy i pasażera mają trzy poziomy ogrzewania. Praktycznym i rewelacyjnym rozwiązaniem jest ogrzewana kierownica.
Sylwetka
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że Fiesta jest przemyślanym projektem. Fiesta Active to pierwszy model z nowej rodziny crossoverów Forda, inspirowany SUV-ami. W oczy rzuca się przede wszystkim podwyższony prześwit podwozia, relingi bagażnika dachowego. Bardzo charakterystyczne są światła reflektory halogenowe i światła do jazdy dziennej LED, a także 17” obręcze kół ze stopów lekkich. Dopełnieniem jest tylny spoiler.
Fiesta Active to bardzo elastyczne auto. Możliwa jest szybka personalizacja charakterystyki jazdy – za sprawą trzech trybów jazdy „Normalny”, „Ekologiczny” i „Sportowy”.
Fordowski 1-litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost daje 140 KM mocy – to tyle, ile osiągnie konwencjonalny odpowiednik o pojemności 1,6 l. 1,1-litrowy silnik benzynowy z kolei oferuje do 85 KM mocy.
Natomiast 1,5-litrowy silnik TDCi o mocy 85 KM w wersji 3-drzwiowej oferuje zużycie paliwa na poziomie 3,2 l/100 km, a w wersji 5-drzwiowej – 3,3 l/100 km. Jest też jednostka wysokoprężna o mocy 120 KM, zużywająca 3,5 l/100 km.
Fiesta jest bardzo intuicyjna w obsłudze. Choćby wsiadało się za kierownicą Forda pierwszy raz, można mieć pewność, że obsługa auta i funkcji będzie prosta i przyjemna. Plus dla Forda, że zrezygnował z tuzina wielokolorowych przycisków na desce rozdzielczej. Teraz wnętrze jest eleganckie, skromne a jednocześnie wyraziste.
Wybrane elementy wyposażenia wersji Active
- Osłony nadwozia w stylizacji Active
- Zawieszenie o zwiększonym prześwicie (19 mm)
- Reflektory automatyczne z czujnikiem zmierzchu,
ze światłami do jazdy dziennej - Lusterka boczne sterowane i podgrzewane
elektrycznie, z kierunkowskazami, obudowy
lakierowane w kolorze nadwozia - Centralny zamek ze zdalnym sterowaniem
- 17″ obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem
maszynowym w kolorze Magnetic Grey - Górna krata wlotu powietrza w stylizacji Active
- Przednie światła przeciwmgielne z obudowami
w kolorze chromu - Tylny zderzak lakierowany w kolorze nadwozia,
z dyfuzorem w stylizacji Active - Radioodtwarzacz z Ford SYNC 3
zawiera m.in.: kolorowy wyświetlacz dotykowy 6.5”,
AppLink, Bluetooth®, 6 głośników, 2 gniazda USB, zdalne
sterowanie na kierownicy - Klimatyzacja manualna
- Lane Keeping Aid
- Przednie fotele w stylu sportowym
z tapicerką materiałową Jean Diamond - Fotel kierowcy z regulacją podparcia odcinka
lędźwiowego - Kierownica, uchwyt dźwigni zmiany biegów
oraz uchwyt hamulca ręcznego pokryte skórą - Dywaniki welurowe z przodu.