Francuskie zamiłowanie do piękna i komfortu widać jak na… drodze w produkowanych przez Citroena autach. C5 Aircross jest tego najlepszym przykładem. Nowoczesny design, ultra wygodne wnętrze i komfortowe zawieszenie z hybrydą pod maską to recepta na bardzo udanego SUV-a. 

To auto, które aż wyrywa się w podróż. Odwdzięczy się komfortem i przyjemnością z jazdy. Ten SUV z dużymi kołami i ze zwiększonym prześwitem poradzi sobie na łagodnych bezdrożach (wyposażony jest w koła o średnicy 720 mm, osłony progów i nadkoli oraz relingi dachowe; ma prześwit wynoszący 230 mm). Dopełnieniem Citroena C5 Aircross jest design podkreślający solidność konstrukcji i hybrydowy motor drzemiący pod maską. To stuprocentowy Citroën o wyjątkowym charakterze i wyrazistych akcentach stylistycznych. Nadwozie C5 Aircross w wersji hybrydowej zdobią akcenty w kolorze Anodised Blue na przednim zderzaku i panelach Airbump, litery „H” i monogram „Hybrid” na przednich błotnikach.

C5 Aircross Hybrid to pierwsza hybryda plug-in w stajni Citroena, napędzana przez litowo-jonowy akumulator o pojedmności 13,2 kWh oraz benzynowy silnik PureTech 180. Auto łączy zalety aut elektrycznych, widoczne w czasie jazdy w mieście, z atutami aut spalinowych, sprawdzających się w dłuższych trasach.

W trybie elektrycznym „C Piątka” przejedzie do 60 km (przy spokojnej jeździe z prędkością do 30 km/h, bez klimy i ogrzewania). Doładowanie akumulatora ładowarką Wall Box 32A zajmuje ok. 2 godzin, natomiast wykorzystując klasyczne gniazdko ładowanie potrwa od 4 do 7 godzin (w zależności od kabla). 

Wnętrze Citroena C5 Aircross Hybrid wyposażone jest w unikalne dla tej wersji interfejsy, m.in. cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3”, który można personalizować (wyświetla informacje o napędzie hybrydowym, czyli moc, zasięg w trybie elektrycznym i spalinowym, czas ładowania, szybkość ładowania i tryby jazdy). W centralnej części kokpitu dominuje 8-calowy ekran dotykowy z dostępem do informacji eksploatacyjnych, jak zarządzanie przepływem energii czy statystyki dotyczące oszczędzania paliwa.

Na komfort tego SUV-a wpływają dwa zastosowane przez koncern rozwiązania: zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi oraz siedzenia Advanced Comfort. Z tyłu są trzy niezależne, przesuwane i składane siedzenia z regulowanymi oparciami.

Bagażnik ma pojemność od 580 do 720 l.

Auto płynie po drodze i doskonale amortyzuje nierówności – świetnie filtruje i tłumi nierówności. Daje wrażenie unoszenia się nad drogą, zachowując jednocześnie doskonałe właściwości dynamiczne i zapewniając stabilne prowadzenie. Charakterystycznym elementem wersji hybrydowej jest wielowahaczowa oś tylna, która odpowiada za zrównoważenie. Zarówno na szutrowej ścieżce, jak też przy wysokich prędkościach „C Piątka” jest cichutka.

Written by Magdalena Trusińska