Jak SUV to Nissan. Wyborem numer jeden byłby w pierwszej kolejności zapewne Juke lub Qashqai. A tymczasem w stajni Nissana jest jeszcze jeden mocny gracz, który coraz śmielej pojawia się na naszych drogach. To X-Trial. Większy od Qashqai i bardziej elegancki niż Juke.
Sylwetka Nissana X-Trial jest bardzo spójna, harmonijna – mocno zarysowany przód, muskularna linia dachu i wyraźnie zaakcentowane tylne światła.
Charakteru dodają 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz reflektory LED-owe i tylne światła.
Nissan stworzył luksusowe, przestronne wnętrze. Po pierwsze, może pochwalić się przestrzenią kabiny najlepszej w swojej klasie. Dodatkowo, elastyczny układ foteli umożliwia dostosowanie kabiny do potrzeb kierowcy i pasażerów. Sprytne rozwiązania, takie jak przesuwane fotele w drugim rzędzie czy chowane w podłodze bagażnika dwa dodatkowe fotelom w trzecim rzędzie, są w zasadzie standardem, ale w X-Trialu konfigurowanie siedzeń jest banalnie proste i szybkie. Tak jak skórzana tapicerka, choć bez wątpienia luksusowa, nie każdemu pasuje, tak ogromny, panoramiczny, otwierany dach zaimponuje każdemu.
Co ważne, luksus czuć we wnętrzu również podczas jazdy – jazda po wyboistych bezdrożach niewiele będzie różniła się od jazdy po gładkim asfalcie. Zawieszenie jest miękkie – ma być komfortowo, nawet jak chcemy poszaleć i się trochę pobrudzić.
System napędu na cztery koła automatycznie przesyła moc na koła, które jej najbardziej potrzebują – 30 razy szybciej niż mrugnięcie oka. Dzięki niemu jazda w deszczu, po śniegu oraz pokonywanie ostrych zakrętów są czystą przyjemnością.
Zapewne każdemu kierowcy zdarzało się przewozić pasażerów na raty. Nissan X-Trail dostępny jest również w wersji siedmioosobowej, ze składaną tylną kanapą, dzieloną 50/50, która pozwala przewieźć dodatkowych pasażerów, z kolei po złożeniu transport dużego bagażu.
System aranżacji przestrzeni bagażowej zastosowany w Nissanie X-Trail jest praktyczny i łatwy w obsłudze. Dzięki wielu półkom i przegrodom przestrzeń bagażową można jedną ręką zaaranżować zgodnie z własnymi potrzebami.
Co przewieziemy? Ładunki o długości do 2,5 metra. Składany w prosty sposób drugi rząd foteli pozwala przewozić jednocześnie bagaż i pasażerów, a wkładanie długich przedmiotów ułatwia praktyczna klapa.
Tylne drzwi otwierają się do ok. 80º. Dostępna w opcji automatyczna klapa bagażnika otwiera się lub zamyka dzięki naciśnięciu przycisku na klapie lub wewnątrz przy przy kole kierownicy.
Bagażnik Nissana X-Trail wyposażono w regulowane półki i przegrody – chcąc przewieźć wysokie przedmioty, wystarczy obniżyć podłogę.
X-Trail naszpikowany jest całą gamą rozwiązań technologicznych.
- System kamer 360 stopni dysponuje czterema kamerami, które pokazują widok z góry, wyświetlając na ekranie zbliżenia przodu, tyłu i boków auta.
- Montowane w standardzie czujniki sygnalizujące obecność przeszkód w odległości do 1,8 metra od pojazdu.
- Inteligentny asystent parkowania mierzy długość miejsca, sprawdzając, czy się zmieścisz. W trybie automatycznym X-Trail sam obróci kierownicą.
- Nissan Safety Shield to wszechstronna filozofia bezpieczeństwa, którą kieruje się nasz zespół na każdym etapie pracy nad samochodami.
- Zaawansowany wyświetlacz ułatwia skupienie wzroku na drodze. Wyraźny, 5-calowy ekran został umieszczony na środku deski rozdzielczej. Wyświetla ostrzeżenia z systemów bezpieczeństwa, informacje o przychodzących połączeniach, a także ostrzeżenia serwisowe, czy wskazówki systemu nawigacji.
- Systemy wspierające kierowcę, jak ostrzeganie przed kolizją, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu lub pojawieniu się pojazdu w martwym polu wyświetlają powiadomienia na ekranie. Głośność alertów można regulować.
- Możesz też wybrać ikonę na wyświetlaczu kierowcy, pasującą do koloru Twojej torebki.
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) stale kontroluje sytuację i powiadamia kierowcę, gdy ciśnienie w oponach jest nieprawidłowe.
- Podgrzewane i schładzane uchwyty na kubek.
Nissana X-Trail możemy kupić za 95 600 w wersji z silnikiem benzynowym DIG-T 160 (240 Nm).
Nazwa silnika | Zużycie paliwa w cyklu mieszanym l/100km |
Emisja CO2 (g/km) |
Moc maksymalna (kw (KM)/obr./min) |
Typ paliwa |
2.0 dCi 177KM 4WD M/T | 5,6 | 149 | 130 (177) / 3750 | Diesel |
2.0 dCi 177KM Xtronic | 5,6 | 148 | 130 (177) / 3750 | Diesel |
2.0 dCi 177KM 4WD Xtronic | 6,0 | 158 | 130 (177) / 3750 | Diesel |
1.6 dCi 130 | 4,9 | 129 | 90 (130) / 4000 | Diesel |
1.6 dCi 130 4WD | 5,1 | 135 | 90 (130) / 4000 | Diesel |
1.6 dCi 130 Xtronic | 5,3 | 139 | 90 (130) / 4000 | Diesel |
1.6 DIG-T 160 | 6,2 | 145 | 120 (163) / 5600 | Benzyna |
Bardzo podobają mi się surowe cegły w murze jakiejś starej fabryki.
Dodaje to scenerii niesamowitości pochodzącej z horroru.
Można byłoby wykorzystać to tło do różnych filmów sensacyjnych, wojennych, nostalgicznych.