Patrząc na Kadjara nietrudno dostrzec udział Japończyków w projektowaniu tego auta. Nissany są uznawane za wzorowe kompaktowe crossovery – zresztą jak najbardziej zasłużenie. Kadjar odziedziczył tym sposobem najlepsze geny z Jokohamy.
Renault Kadjar to osobowy SUV klasy kompaktowejany od 2015 roku w Chinach i Hiszpanii.
Ceny Kadjara zaczynają się od 86 900 zł. W ofercie znajdziemy trzy silniki benzynowe (TCe 140 i 160 EDC FAP oraz TCe 140 FAP) oraz trzy diesle (Blue dCi 115 EDC, blue dCi 115 oraz Blue dCi 150 4×4). Kadjar dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: ZEN, EASY LIFE, INTENS.
Co nowego u Kadjara? Przede wszystkim nowy przód, nowe osłony, antena w kształcie płetwy rekina, nowa linia świateł Full LED Pure Vision i 19″ aluminiowe felgi (ale są też siedemnastki i osiemnastki). A we wnętrzu przede wszystkim duża, szeroka konsola środkowa oraz chromowana obwódka wokół liczników i dźwigni zmiany biegów.
Zostańmy zatem we wnętrzu. Przestrzeń jest świetnie zorganizowana i zagospodarowana – obsługa kokpitu jest intuicyjna, a schowkami możnaby rozdzielić drugie auto. Fotele z przodu są duże i wygodne, a co najważniejsze posiadają regulację długości siedziska. Tylna kanapa pomieści pięć dorosłych, rosłych osób, a prosty sposób jej składania ułatwia szybką zmianę pojemności przestrzeni bagażowej. Pasażerowie z tyłu mają dostęp do własnych portów USB oraz mogą sami sterować klimatyzacją.
Projektanci zadbali także o estetyczne walory auta. Wysokiej jakości materiały są eleganckie i pasują do nowoczesnego wnętrza.
Przestrzeń zamyka spory bagażnik o pojemności ładunkowej 472 litrów pod półką, w konfiguracji z kompletem pasażerów.
Co prawda liderem sprzedaży wśród SUV-ów jest Captur, jednak Kadjar jest od niego bardziej usportowiony, atletyczny i zdecydowanie bardziej terenowy.
Renault Kadjar świetnie pokonuje bezdroża, na każdej nawierzchni utrzymując dobrą przyczepność. Wysoki prześwit umożliwia pokonywanie głębokich nierówności.