Cee’da poznaliśmy jako średniej niższej klasy mieszczucha za przystępną cenę. Na polskich drogach szybko zaczęło przybywać tych Koreańczyków, zwłaszcza kombiaków ulubionych przez rodziny i Policję. To auto skrojone – z sukcesem zresztą – pod gusta Europejczyków.

Kluczowym kryterium wyboru pierwszej generacji Cee’da była jego cena. Auto uznane zostało nawet jako jeden z liderów cenowych wśród kompaktów. Lista walorów tego modelu była jednak dużo dłuższa – od pojemności bagażnika zaczynając, poprzez wyposażenie wnętrza, a na nowoczesnym designie kończąc.

Teraz, po 15 latach obecności na rynku, Ceed stracił apostrof, ale niezmiennie kolekcjonuje nowych fanów. Po Kii Sportage to najchętniej kupowane w 2019 roku przez Polaków auto koreańskiego koncernu.

Sylwetka Kii Ceed w wersji hatchback trzeciej generacji jest bardziej usportowiona. Nisko osadzona sylwetka, mocno opadająca do przodu maska, charakterystyczny dla Kii grill oraz chromowane elementy wykończenia, w tym końcówki wydechu dodają nadwoziu dynamicznego wyglądu. Wyróżniającym akcentem są jednak przednia lampy LED-owe – wydłużone i głęboko osadzone na masce.

Po wejściu do wnętrza pierwsze wrażenie robi przestrzeń. Ma się wrażenie, że jest dużo więcej miejsca, niż oczekiwano po miejskim kompakcie. Co ciekawe wnętrze jest dość mocno zabudowane – boczny panel jest dość szeroki, a deska rozdzielcza obudowana m.in. wielkim – 10,25-calowym ekranem dotykowym. Mimo to kierowca i pasażer z przodu mają dużo miejsca wokół siebie.

Mogą się też rozkoszować komfortowymi fotelami z podgrzewaniem, a kierowca doceni cieplutką kierownicę w mroźne dni (jeśli jeszcze kiedykolwiek nadejdą).

Spektakularnie wyglądają też cyfrowe zegary o przekątnej 12,3″ – w czytelny sposób prezentują istotne dla kierowcy informacje m.in. dane dot. pojazdu oraz prędkości. Wielofunkcyjny wyświetlacz pokazuje również status połączeń telefonicznych, wskazania nawigacji i o wiele więcej.

Pod maską Kii Ceed dostępne są jednostki napędowe o mocy od 100 do 140 KM. Mogą pracować z 6-stopniową manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią (DCT). W opcji są również tryby jazdy: normalny, który zapewnia niższe spalanie oraz sport, uwalniający moc i zapewniający dynamiczniejsze osiągi. Do tego warto dobrać kierownicę z łopatkami zmiany biegów, co zapewni większą kontrolę nad autem.

Jednostka 1.4 T-GDI w automacie jest bardzo elastyczna – z rajdowym pomrukiem dynamicznie przyspiesza i błyskawicznie reaguje na polecenia.

Asystent jazdy w korku (LFA)

Silnik 1.4 T-GDi 7DCT 140 KM
Automatyczna skrzynia biegów 7DCT z trybem Sport
Rodzaj paliwa Benzyna
Rodzaj silnika 4-cylindrowy, 16-zaworowy
Pojemność silnika (cm³) 1353
Moc maks. (KM przyobr./min) 140 / 6000
Moment obrotowy maks. (Nm przy obr./min) 242 / 1500~3200
Prędkość maks. (km/h) 210 lub 206
Emisja CO2  – cykl mieszany wg WLTP (g/km) 135 – 146 137 – 147
Zużycie paliwa – cykl mieszany wg WLTP (l/100km) 5,9 – 6,4 6,0 – 6,5
Masa własna (kg) 1240 lub 1270
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 1820 lub 1850

Written by Magdalena Trusińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.