Nie ma jak klasyka. Nigdy się nie starzeje, zawsze jest na czasie. Zawsze dobra. Jak to dobrze, że Volkswagen trzyma się tej zasady. Auta z Wolfsburga są klasyką samą w sobie. Eleganckie, stonowane, wyraziste, ale nie krzykliwe. Perfekcyjne. Dotyczy to też samochodów dostawczych, jak Caddy Kombi.
Caddy to auto uniwersalne. To prawda, że w jest w ofercie aut użytkowych, a zatem dedykowanych firmom; prawdą jest również to, że większość kierowców o Caddy’m pomyśli w kontekście małej furgonetki do pracy – a tymczasem to świetna propozycja do firmy i dla rodziny w jednym. Przestronne wnętrze pozwala korzystać z Caddy’ego nawet siedmioosobowej rodzinie, z kolei system schowków czy pięć gniazdek (cztery 12-voltowe i jedno 230 V) to rozwiązania, które ułatwią pracę w terenie lub trasie.
Wnętrze jest charakterystyczne dla Volkswagenów. Skromne, ale stylowe; elegancje, ale nowoczesne. To dowód na to, że można iść z modą, ale nie oddalać się od lubianej przez kierowców stylistyki.
Wyświetlacz i zegary są bardzo czytelne.
W Caddy Kombi znajdziemy pełną gamę różnych schowków, które zapewniają ład i porządek, a przede wszystkim wzorową organizację dokumentów i innych atrybutów niezbędnych w pracy. Wszystko ma swoje miejsce – zarówno rękawice robocze, jak i miarki składane i śniadaniówka.
Caddy wyposażony został w wygodny system schowków składający się z wielu przedziałów i powierzchni o różnych rozmiarach. Jest półka podsufitowa, która rozciąga się na całej szerokości pojazdu, a otwiera bezpośrednio nad fotelami kierowcy i pasażera z przodu. Z zewnątrz jest niewidoczna, jednak zapewnia wystarczająco miejsca na podręczne przedmioty. Do każdej kieszeni w drzwiach zmieścimy butelkę o pojemności 1 litra, a konsola środkowa jest wyposażona dodatkowo w cztery uchwyty na napoje. Po raz pierwszy w wyposażeniu znajdują się także dwa otwarte schowki.
Co jeszcze znajdziemy w Caddy’m. Zamykany schowek na rękawice, zamykaną pokrywę szuflady, schowki pod obydwoma przednimi fotelami i siatkę bagażową przymocowaną do słupka dachowego.
Gadżetem, acz praktycznym, będą relingi – dostępne w wersji czarnej lub srebrnej. Maksymalne łączne obciążenie relingów dachowych wynosi 100 kg.
Powierzchnia załadunku może wynieść nawet 3,2 m³, w przypadku gdy zostawimy w Caddy’m dwa z miejsca z przodu. Do przewozu mniejszych przedmiotów dedykowane są poręczne schowki.
Co istotne, wnętrze jest odporne na eksploatację i zużycie. Bezpieczny transport zapewniają ścianki działowe, kratki ochronne i szyny do mocowania.
Caddy z napędem na cztery koła 4MOTION (w opcji) świetnie zdaje egzamin w ekstremalnych warunkach pogodowych oraz na dużych nierównościach polskich dróg. Wówczas układ napędu przekazuje moc silnika na koła o lepszej przyczepności. Dzięki temu auto płynnie jedzie, trzyma się drogi na ostrzejszych zakrętach i czuć pewność podczas manewrowania.
Uniwersalne wnętrze Caddy Kombi z łatwością dopasujemy do zmieniających się potrzeb. W dzień auto będzie wygodnym biurem, a po pracy „spakujemy” siedmioosobową rodzinę.przedmiotów. Równie łatwo przekształcimy je w dwumiejscowe auto, z przedziałem ładunkowym o pojemności 3,2 m3, umożliwiające przewóz materiałów zajmujących więcej miejsca.
W drugim rzędzie siedzeń znajduje się pojedynczy fotel i dwuosobowa kanapa. Obie części można niezależnie od siebie składać i wyjmować. Po całkowitym wymontowaniu trzyosobowej kanapy powstaje duża, równa powierzchnia ładunkowa.
Silniki, w które wyposażony jest Caddy Kombi wyróżniają się równomierną pracą i niskim zużyciem paliwa. Standardem dla wszystkich jest rozwiązanie BlueMotion Technology, co oznacza, że silniki te spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 6.
Oszczędne jednostki wysokoprężne z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem common rail o pojemności 2,0 l dostępne są w różnych wersjach o różnych parametrach. Wersje o mocy 55 kW1 i 75 kW2 wyróżniają się niskimi wskaźnikami zużycia paliwa i emisji. Silniki o mocy 75 kW2 i 110 kW3 mogą natomiast zostać połączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. Z kolei silnik o mocy 90 kW4 jest dostępny tylko z napędem na wszystkie koła typu 4MOTION.
Połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbodoładowania zapewnia równomierną pracę, wydajność i moc wszystkich trzech silników. W szczególności silnik TSI 1,0 l5 zapewnia zaskakująco niskie zużycie paliwa. Dostępny jest również benzynowy silnik TSI 1,4 l6, który można połączyć z dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Największym atutem Caddy’ego jest to, że łączy uniwersalność i solidność. Wnętrze jest odporne na zużycie, jak na niemiecką jakość przystało.