Na Alfę Romeo Giulia można patrzeć bez końca i wciąż odkrywać coraz to piękniejsze akcenty jej sylwetki. A nie jest to model najmłodszy, bo swoją premierę miała prawie pięć lat temu. Mimo upływu lat producent nie zdecydował się na odświeżenie modelu. I dobrze, bo Giulia zachwyca. To naprawdę piękne auto. 

Giulię charakteryzuje dynamika jazdy i niepowtarzalny styl.

Giulia produkowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Business, Giulia, Super, Veloce, Veloce Ti, Quadrifoglio (od klorej Włosi zaczęli produkcję), Bi-Tech Edition oraz limitowana Milano.

Na warsztat bierzemy Giulię Veloce.

Sylwetka odzwierciedla legendarne włoskie wzornictwo i sportowy duch marki. Aerodynamiczny kształt nadwozia i atletyczne linie zapowiadają mocne wrażenia z jazdy. Charakterystycznym akcentem nadwozia jest trójkątny wlot powietrza, zwany „trilobo”.

Muskularne linie podkreślają sportowy charakter Giulii i poprawiają własności aerodynamiczne jej nadwozia. Choć w jej sylwetce nie ma nic kontrowersyjnego, każdy szczegół przyprawia prawdziwych entuzjastów o szybsze bicie serca. Dzięki unikalnemu stylowi przywraca do życia ducha Alfa Romeo i ma szansę od razu stać się klasykiem.

Wnętrze

Kabinę Giulii zaprojektowano w typowo włoskim stylu. Jest elegancko i zdobnie, z zachowaniem dbałości o każdy najdrobniejszy element wyposażenia. Zadbano również o wysoką jakość materiałów – zastosowano panele z drewna, szczotkowane aluminium, skórę Pieno Fiore i tkaniny techniczne.

W oryginalnym miejscu umieszczono przycisk rozruchu – jest bowiem na kierownicy obitej skórą.

Wszystkie elementy wnętrza mają niepowtarzalny włoski styl, w którym królują forma, funkcja i piękno.

Interfejs zapewnia doskonałą kontrolę nad deską rozdzielczą, licznikiem, skrzynią biegów i kierownicą.

Wersja Veloce została dodatkowo wyposażona m.in. reflektory biksenonowe 25W, 18-calowe felgi ze stopów lekkich, przedni zderzak z poszerzonymi wlotami powietrza i tylny zderzak z dyfuzorem, sportową podgrzewaną kierownicę oraz sportowe podgrzewane fotele przednie, aluminiowe elementy wykończenia wnętrza oraz napęd na wszystkie koła.

Komfortowe wnętrze ozdobione ekskluzywnymi detalami.

O pięknej sylwetce i wnętrzu można mówić i mówić, ale jazda jest równie fantastyczna. Giulia dostępna jest z dwoma turbodoładowanymi silnikami (wykonanymi w całości z aluminium). Do wyboru są dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 200 lub 280 KM z 8-biegową przekładnią automatyczną oraz silnik wysokoprężny 2.2 o mocy 160, 190 lub 210 KM, wyposażone w 6-biegową przekładnię manualną lub 8-biegową automatyczną. Turbosprężarka działa także przy mniejszych prędkościach, zwiększając moment obrotowy, dzięki czemu silnik reaguje bez opóźnienia (bez tzw. turbodziury).

Giulia Veloce z silnikiem dwulitrowym GME MultiAir o mocy 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu jest zrywna i elastyczna – do setki przyspiesza w 5,2 s, a maksymalna prędkość wynosi 240 km/h. Przyczepność zapewnia napęd na cztery koła (zwany Q4).

Jak można się domyślać, spalanie nie będzie niskie, zwłaszcza że Giulia zachęca do dynamicznej jazdy. W trybie miejskim nie powinno jednak przekroczyć 8 l/100 km.

Giulia wyposażona jest w 4,5-punktowy układ zawieszenia osi tylnej Alfa™ Link, czyli platformę z napędem na tylną oś. Dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej z półwirtualną osią napędową sprawia, że przednie zawsze ustawione są prostopadle do nawierzchni.

Najtańsza wersja Alfy Romeo Giulia kosztuje 129 900 zł.

Written by Magdalena Trusińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.