Na Alfę Romeo Giulia można patrzeć bez końca i wciąż odkrywać coraz to piękniejsze akcenty jej sylwetki. A nie jest to model najmłodszy, bo swoją premierę miała prawie pięć lat temu. Mimo upływu lat producent nie zdecydował się na odświeżenie modelu. I dobrze, bo Giulia zachwyca. To naprawdę piękne auto. 

Giulię charakteryzuje dynamika jazdy i niepowtarzalny styl.

Giulia produkowana jest w kilku wersjach wyposażenia: Business, Giulia, Super, Veloce, Veloce Ti, Quadrifoglio (od klorej Włosi zaczęli produkcję), Bi-Tech Edition oraz limitowana Milano.

Na warsztat bierzemy Giulię Veloce.

Sylwetka odzwierciedla legendarne włoskie wzornictwo i sportowy duch marki. Aerodynamiczny kształt nadwozia i atletyczne linie zapowiadają mocne wrażenia z jazdy. Charakterystycznym akcentem nadwozia jest trójkątny wlot powietrza, zwany „trilobo”.

Muskularne linie podkreślają sportowy charakter Giulii i poprawiają własności aerodynamiczne jej nadwozia. Choć w jej sylwetce nie ma nic kontrowersyjnego, każdy szczegół przyprawia prawdziwych entuzjastów o szybsze bicie serca. Dzięki unikalnemu stylowi przywraca do życia ducha Alfa Romeo i ma szansę od razu stać się klasykiem.

Wnętrze

Kabinę Giulii zaprojektowano w typowo włoskim stylu. Jest elegancko i zdobnie, z zachowaniem dbałości o każdy najdrobniejszy element wyposażenia. Zadbano również o wysoką jakość materiałów – zastosowano panele z drewna, szczotkowane aluminium, skórę Pieno Fiore i tkaniny techniczne.

W oryginalnym miejscu umieszczono przycisk rozruchu – jest bowiem na kierownicy obitej skórą.

Wszystkie elementy wnętrza mają niepowtarzalny włoski styl, w którym królują forma, funkcja i piękno.

Interfejs zapewnia doskonałą kontrolę nad deską rozdzielczą, licznikiem, skrzynią biegów i kierownicą.

Wersja Veloce została dodatkowo wyposażona m.in. reflektory biksenonowe 25W, 18-calowe felgi ze stopów lekkich, przedni zderzak z poszerzonymi wlotami powietrza i tylny zderzak z dyfuzorem, sportową podgrzewaną kierownicę oraz sportowe podgrzewane fotele przednie, aluminiowe elementy wykończenia wnętrza oraz napęd na wszystkie koła.

Komfortowe wnętrze ozdobione ekskluzywnymi detalami.

O pięknej sylwetce i wnętrzu można mówić i mówić, ale jazda jest równie fantastyczna. Giulia dostępna jest z dwoma turbodoładowanymi silnikami (wykonanymi w całości z aluminium). Do wyboru są dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 200 lub 280 KM z 8-biegową przekładnią automatyczną oraz silnik wysokoprężny 2.2 o mocy 160, 190 lub 210 KM, wyposażone w 6-biegową przekładnię manualną lub 8-biegową automatyczną. Turbosprężarka działa także przy mniejszych prędkościach, zwiększając moment obrotowy, dzięki czemu silnik reaguje bez opóźnienia (bez tzw. turbodziury).

Giulia Veloce z silnikiem dwulitrowym GME MultiAir o mocy 280 KM i 400 Nm maksymalnego momentu jest zrywna i elastyczna – do setki przyspiesza w 5,2 s, a maksymalna prędkość wynosi 240 km/h. Przyczepność zapewnia napęd na cztery koła (zwany Q4).

Jak można się domyślać, spalanie nie będzie niskie, zwłaszcza że Giulia zachęca do dynamicznej jazdy. W trybie miejskim nie powinno jednak przekroczyć 8 l/100 km.

Giulia wyposażona jest w 4,5-punktowy układ zawieszenia osi tylnej Alfa™ Link, czyli platformę z napędem na tylną oś. Dwuwahaczowe zawieszenie osi przedniej z półwirtualną osią napędową sprawia, że przednie zawsze ustawione są prostopadle do nawierzchni.

Najtańsza wersja Alfy Romeo Giulia kosztuje 129 900 zł.

Written by Magdalena Trusińska