Dostawczaki doczekały się zainteresowania projektantów. Okazuje się, że nawet zwykłą furgonetkę można tak skonstruować, aby była nie tylko funkcjonalna, ale i designerska. Projektanci jednak nie powiedzieli ostatniego słowa. Dobrze wszystkim znany Master lada moment pojawi się w odświeżonej odsłonie. A tymczasem niespełna dziesięcioletnia trzecia generacja trzyma się naprawdę dobrze.

Renault Master ma długą historię – model powstał w 1981 roku, jako kanciaste wozidło. Miało dwa atuty – było pakowne i jeździło. Po prawie 40 latach Master nawet nie przypomina pierwowzoru.

Rewolucja na rynku dostawczaków musiała się w końcu wydarzyć. To auta, w których kierowcy spędzają niekiedy całe dnie pracy, koniecznością zatem było wyposażenie ich w jak najlepsze materiały i funkcje. A ponadto kupujemy oczami, nawet kierowcy, i nawet mężczyźni – nijakie nadwozia przegrywałyby już na starcie.

Co zatem ma do powiedzenia Master.

Kabina

Co oferuje Master?

  • Izolację dźwiękoszczelną.
  • Dużo przestrzeni, którą można dowolnie konfigurować.
  • Liczne schowki.
  • Ciekawe formy i kształty, praktyczne rozwiązania poprawiające komfort i bezpieczeństwo.
  • Trzy wygodne fotele.

To dopiero początek długiej listy rozwiązań i funkcji zastosowanych we wnętrzu Mastera. To co jednak najważniejsze, to ergonomia. Kabina – niczym prawdziwe centrum dowodzenia – jest modelowym przykładem idealnej organizacji wnętrza. Intuicyjnie rozmieszczono wszystkie przyciski i pokrętła, w zasięgu ręki kierowcy są też schowki organizujące przestrzeń.

Praktyczne rozwiązania, jak możliwość złożenia oparcia siedzenia w celu stworzenia stolika, czy uchwyt do trzymania dokumentów sprawiają, że nie musimy nawet wysiadać z auta przez cały dzień pracy – wnętrze jest bowiem wszystko-mające.

Paka

Od dostawczaków oczekuje się przede wszystkich uniwersalności i praktycznych rozwiązań. I tak Master ma w wyposażeniu 10 uchwytów do mocowania ładunku, drewnianą podłogę, także w wersji antypoślizgowej i galeryjkę dachową wyposażoną w blokadę ładunku.

Tylne drzwi otwierane do 270 stopni ułatwiają załadunek i dostęp do przestrzeni.

W wersjach Furgon i Furgon  standardem jest tylny stopień. Można też wstawić okno dzielące kabinę od strefy ładunkowej.

Czego ile

Renault Master jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach, a także w 12 pojemnościach załadunkowych – od 8 do 22 m3. Oznacza to aż 2254 kg ładowności w wersji furgon i 2495 kg w podwoziu z pojedynczą kabiną. Jeśli to nadal mało – ładowność można zwiększyć o prawie 200 kg za sprawą poprzeczek dachowych o nośności 46 kg każda.

Duże auta, duże możliwości, ale i duże wyzwanie w prowadzeniu

Dwa lustra boczne i przednia szyba – tyle kiedyś „widzieliśmy” prowadząc dostawczaka. Teraz auta wyposażone są po dach w czujniki parkowania i cofania oraz kamery. Dzięki nim bez stresu zaparkujemy w ciasnych przestrzeniach i wymanewrujemy w wąskich zapchanych uliczkach.

Jakość kosztuje

Ceny Renault Mastera zależą oczywiście od rodzaju nadwozia i wyposażenia, czyli naszej wyobraźni i potrzeb biznesowych.

Podstawowa wersja tradycyjnego dostawczaka kosztuje 121 278 zł.

Written by Magdalena Trusińska