Niezależnie od profilu działalności przedsiębiorstwa auto firmowe jest jego wizytówką. Warto zatem, aby było reprezentacyjne, sprawne i ultra funkcjonalne. W gamie aut użytkowych Renault każda firma znajdzie coś dla siebie – nawet przedsiębiorstwa budowlane czy transportowe. Jedną z zabudów dostępnych w Masterze jest otwarta skrzynia z HDS. W zestawieniu z siedmioma miejscami dla kierowcy i pasażerów auto staje się uniwersalnym pomocnikiem w firmie.

Renault Master to jeden z najpopularniejszych od lat dostawczaków wykorzystywanych do pracy. Jego zaletą jest uniwersalne zastosowanie. Umożliwia przewożenie osób w przedłużonej kabinie, transport wywrotką lub przewóz ładunków wielkogabarytowych platformami z żurawiem. W zależności od firmy Master może być pojemnym autem dostawczym, busem, furgonem, foodtruckiem czy autem medycznym. Renault dba także o bogaty wybór specjalistycznego osprzętu, m.in. szyn do przewozu osób z niepełnosprawnościami czy uchwytów do mocowania towarów.

Wnętrze jest komfortowe, wszak kierowcy nierzadko spędzają w nim długie godziny pracy. Nie brakuje w nim zatem licznych schowków i przegród o pojemności 105 litrów, wyprofilowanych foteli, bezprzewodowej ładowarki, uchwytu na tablet czy multimedialnego ekranu dotykowego z R-LINK Evolution lub Media Nav Evolution.

Przedsiębiorcy docenią w Masterze także komfort pracy. Auto ofertuje ogromną przestrzeń ładunkową, do której jest wygodny dostęp za sprawą niskiego progu czy LED-owe oświetlenie przestrzeni ładunkowej.

Duży nacisk Renault kładzie jest na bezpieczeństwo. W związku z tym, że auta dostawcze są bardziej narażone na wypadki niż osobówki, a ciężar załadunku sprawia, że są mniej zwrotne i bardziej narażone na utratę równowagi czy przyczepności, Master naszpikowany jest rozwiązaniami technologicznymi zwiększającymi bezpieczeństwo. Jest m.in. wspomaganie nadzorowania widoku z tyłu, wspomaganie utrzymania toru jazdy w przypadku podmuchu bocznego wiatru, system wspomagania parkowania przodem, a ponadto są czujniki i kamery cofania, sygnalizator martwego pola czy system kontroli pasa ruchu.

A pod maską Mastera kryje się 4-cylindrowy diesel 2.3 dCi, osiągający 180 KM i 400 NM.

Podgląd na żurawia

Mastera z siedmioma miejscami w części pasażerskiej i otwartą skrzynią tyłu przygotowuje firma Gruau. Z kolei dźwig umieszczony na skrzyni dostarcza Fassi. Wyposażony jest on w ramię o maksymalnym obciążeniu 995 kg i zakresie ruchu do 325 stopni, co daje wysięg do 355 cm. Dostęp do skrzyni umożliwiają otwierane burty.

Written by Magdalena Trusińska