Komfort to drugie imię Citroena. Nikt tak nie dba o kierowców, jak francuscy projektanci. C5 Aircross w wersji Shine Pack to propozycja dla bardzo wymagających komfortu kierowców.

Wnętrze, jego wygoda i ergonomia są kluczowe, nie sposób jednak przejść obojętnie obok stylistyki nadwozia C5 Aircross.

Citroën C5 Aircross Hybrid wygląda muskularie i solidnie. Jest bardzo wyrazisty i charakterystyczny. Nadwozie wersji hybrydowej zdobią specjalne w kolorze Anodised Blue na przednim zderzaku i panelach Airbump oraz stylizowane litery „H” i monogram „Hybrid” na przednich błotnikach.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

Wnętrze SUV-a jest przestronne i wyposażone w unikalne dodatki:

  • cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3-calowy, który można personalizować – wyświetla m.in. moc, zasięg w trybie elektrycznym i spalinowym, czas ładowania, szybkość ładowania i tryby jazdy,
  • 8-calowy ekran dotykowy z dostępem do informacji eksploatacyjnych,
  • przełącznik wyboru trybu jazdy (ELECTRIC, HYBRID lub SPORT),
  • automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne bez obramowania.

Ale jest przede wszystkim ultra komfortowo. Fotele w C5 wyposażone są w szerokie siedziska i głębokie oparcia. Są zarazem miękkie, i świetnie wyprofilowane, a przede wszystkim właściwie podpierają ciało. Oprócz podgrzewania mogą być także wyposażone w funkcję wielopunktowego masażu.

Wnętrze Citroena C5 Aircross z łatwością możemy dopasować do potrzeb, a to za sprawą możliwości przesuwania trzech niezależnych siedzeń w drugim rzędzie na dystansie 15 cm, a także pochylenia oparcia i ustawienia go w jednej z pięciu pozycji. Po złożeniu siedzeń uzyskamy z kolei płaską powierzchnię bagażową.

Schowki w tym hybrydowym SUV-ie mają pojemność 33 l, a bagażnik od 460 do 600 litrów.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

C5 Aircross Hybrid zapewnia płynną, cichą jazdę oraz doskonałe osiągi. Auto wyposażone jest w zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions, które filtruje i tłumi nierówności – jadąc nim ma się wrażenie unoszenia się nad drogą. C Piątka zachowuje przy tym doskonałe właściwości dynamiczne i zapewnia stabilne prowadzenie.

Ośmiostopniowa skrzynia biegów wyposażona jest w tryb hamowania, który odzyskuje energię i doładowuje akumulatory po zdjęciu nogi z gazu.

Copyright AGNIESZKA DOROSZEWICZ @ Continental Productions

Co nam daje hybryda? Podłączając auto do klasycznego gniazdka doładujemy akumulator w 4-7 godzin (w zależności od rodzaju kabla). Mając do dyspozycji ładowarkę Wall Box 32A, ładowanie zajmie poniżej 2 godzin. Co ważne, ładowanie można zaprogramować lub odroczyć. W trybie elektrycznym przejedziemy do 55 km, czyli średni dystans pokonywany w mieście.

Ale silnik spalinowy w C5 Aircross PHEV FWD zachęca do testowania granicznych możliwości. 225 km mocy i 360 Nm wystarczy, aby rozbujać nielekką C Piątkę do setki w 8,7 sekund. Nie brakuje jej dynamizmu i łatwości reagowania na komendy kierowcy. Sprawnie wchodzi na obroty, zwinnie pokonuje zakręty, mocno trzymając się przy tym nawierzchni.

Podsumowując, hybrydowy Citroen C5 Aircross w wersji wyposażenia Shine Pack (uwzględniającym w standardzie m.in. ABS, ESP + ASR ABS, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie auta, cyfrowy zestaw wskaźników, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, klimatyzację automatyczną dwustrefową, czy reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów) to genialna propozycja dla tych, którzy szukają komfortowego auta, o unikalnej sylwetce, wygodnym wnętrzu i dobrych osiągach. Podstawowa wersja kosztuje od 172 tys. zł. Niemało, ale ten kompaktowy crossover może śmiało konkurować z wyższą klasą osobówek.

Written by Magdalena Trusińska