Rynek motoryzacyjny ma coraz więcej profesjonalistów. Wśród liderów jest Berlingo Van. Tego dwudziestotrzylatka III generacji prowadzi się jak osobówkę, ale możliwości ma dużo większe. I kosztuje od 56 600 zł.

Profil nie oddaje pełnej urody nowego Berlingo, ale za to nadrabia on szerokim uśmiechem osłony chłodnicy i kocim spojrzeniem przednich lamp. Drobne detale uzupełniają look. Ale od początku…

… krótka lekcja historii

Historyczne auta budzą sentyment, są prestiżowe i mają bogate doświadczenie. PSA podsyciło dumę posiadaczy Berlingo, albo zanęciło tych, którzy rozważają zakup vana, wykładając krótką lekcję historii modelu.

„Praprzodkiem Berlingo jest C4 van, który zadebiutował w 1928 r. W 1950 r. zaprezentowano furgonetkę na bazie kultowego 2 CV, który stał się z czasem jednym z najważniejszych modeli w historii motoryzacji. W 1978 r. 2 CV w wersji użytkowej został zastąpiony modelem Acadiane. Przełom nastąpił w latach 80., po wprowadzeniu na rynek Citroëna C15. Przez 22 lata wyprodukowano 1,18 miliona egzemplarzy. Kolejny rewolucyjny model Berlingo pojawił się pod koniec XX wieku. Pierwsza generacja zadebiutowała w lipcu 1996 r.”

Tym oto sposobem biznes zyskał solidnego i zaufanego partnera.

Van of the year 2019…

…wygląda muskularnie, acz lekko. Wyraźnie widać nawiązanie do pozostałych aut dostawczych i osobowych że stajni PSA.

Najbardziej charakterystycznym elementem nadwozia jest przód – krótka maska, duży na całą szerokość auta grill i duże logo po środku. Mocarności dodają wielkie, czarne nadkola i wysoki zderzak z przodu i z tyłu.

 

Wnętrze jest przestronne. Przygotowane zostało dla trzech osób, jednak swobodnie podróżować mogę dwie. Trzecie, środkowe miejsce może wygodnie zająć co najwyżej dziecko. Na wysokości nóg jest umiejscowiona bowiem manetka do zmiany biegów.

Oparcie środkowego fotela można złożyć i używać jako stolik. Unoszone siedzenie pasażera uwalnia dodatkową przestrzeń, która idealnie sprawdza się w przypadku transportu delikatnych ładunków oraz zwiększa pojemność przestrzeni ładunkowej z 3,9 do 4,4 m3 w wersji XL.

Kabina pełni funkcję mobilnego biura. Wyposażona jest w gniazdo 230V, schowek Top Box, bezprzewodową ładowarkę smartfona, dwa porty USB i dwa gniazd 12V. Pod siedzeniem natomiast zamontowano zamykany schowek.

Kanapa jest twarda, ale bardzo wygodna. Siedzisko jest długie, a oparcie szerokie. Jednym słowem, pomyślane z myślą o przedsiębiorcy, który spędza w aucie osiem lub więcej godzin pracy.

I najważniejsza – paka – daje dużo możliwości konfiguracji. Przestrzeń jest łatwo dostępna – drzwi tylne otwierają się szeroko i łatwo blokują w pozycji otwartej. Boczne drzwi przesuwne (z jednej strony lub z obu; szerokość 675 mm, wysokość 1072 mm) są szerokie, zatem przez nie również jest wygodny dostęp do wnętrza powierzchni użytkowej.

Powierzchnia podłogi jest całkowicie płaska. Wersja XL mierzy 4753 mm długości, 1921/2107 mm szerokości i 1812/1820 mm wysokości. 

Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2167 mm, a szerokość 1200/1270 mm; objętość 4,4 m², ładowność od 600 do 1000 kg, a dopuszczalna masa całkowita 2350/2400 kg.

Vana Berlingo prowadzi się jak osobówkę. Mocny i elastyczny silnik daje pewność wykonywania trudnych manewrów. Wysoka pozycja za kierownicą daje nieogranicznoe pole widzenia.

Do wyboru są cztery silniki diesla: BlueHdi 75 i BlueHDi 100 S&S z manualną 5-przełożeniową skrzynią biegów oraz BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią 6-przełożeniową lub automatyczną 8-przełożeniową EAT8 oraz silnik benzynowy: 1.2 PureTech 110 S&S z manualną skrzynią 6-przełożeniową skrzynią.

Written by Magdalena Trusińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.