Renault Master zyskał całkowicie nową odsłonę. Jesienią francuski koncern odświeżył swój park aut dostawczych i największe zmiany przeszedł właśnie Master. 

Zmiany widać zwłaszcza we wnętrzu. Nowa deska rozdzielcza, nowe wyposażenie i nowe systemy wspomagające pracę, jazdę i parkowanie. Przedsiębiorcy zyskali więcej przestrzeni i lepiej zorganizowane systemy do przechowywania.

Ale jest także po prostu bardziej elegancko i nowocześnie. Elementy wyposażenia są dobrze spasowane, nic nie skrzypi, ani nie ociera o siebie, materiały są bardzo dobrej jakości. Kokpit jest dość niewielki – obsługa funkcji auta odbywa się za pomocą ekranu oraz kilku przycisków i trzech pokręteł. W zasięgu ręki są też wszystkie schowki i kieszeni.

Wnętrze Mastera to nowoczesne i inteligentne mobilne biuro wyposażone w:

  • tablet Easy Life i uchwyt na kubek typu king size,
  • szufladę „Easy Life”,
  • bezprzewodową ładowarkę do smartfonów,
  • kanapę dwuosobową ze składanym oparciem, przesuwany stolik i podnoszone siedzenie,
  • wysuwany uchwyt na tablet,
  • wysuwany stolik umieszczony przed pasażerem o nośności do 25 kg,
  • schowki o pojemności do 105 l,
  • multimedialny ekran dotykowy z R-LINK Evolution lub Media Nav Evolution.

Niemniej ważna jest przestrzeń ładunkowa. Renault ma ogromne doświadczenie w konstruowaniu dostawczaków, zatem nie pozwala sobie na jakiekolwiek błędy. Dlatego Master to wzór auta dostawczego. Zapewnia łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej i sprzętu oraz wyposażony jest w systemy i elementy ułatwiające pracę:

  • uchwyty ułatwiające wchodzenie do przestrzeni ładunkowej,
  • oświetlenie LED przestrzeni ładunkowej,
  • szereg mocujących zaczepów,
  • drewniane zabezpieczenia wewnętrzne,
  • jeden z najniższych progów załadunkowych na rynku.

Master to nie tylko auto, to kreatywny i pomocny pracownik – zapewnia maksimum bezpieczeństwa i komfort jazdy dzięki:

  • wspomaganiu nadzorowania widoku z tyłu (RVA)
  • wspomaganiu utrzymania toru jazdy w razie podmuchu bocznego wiatru (SWA),
  • systemowi kontroli pasa ruchu (LDW),
  • aktywnemu systemowi nagłego hamowania (AEBS),
  • sygnalizatorowi martwego pola (BSW),
  • systemowi wspomagania parkowania przodem (UPA),
  • czujnikowi przedniemu i kamerze cofania.

Ciekawym i wciąż jeszcze nierozpowszechnionym rozwiązaniem jest kamera umieszczona w miejscu wstecznego lustra, która bez przerwy wyświetla widok za autem.

Co najważniejsze, jazda Masterem jest bardzo komfortowa. Wpływa na to kilka aspektów. Po pierwsze wygodny fotel – ogromny, wysoki i z wydłużonym siedziskiem. Brakuje przy nim jedynie lewego podłokietnika. Po drugie komfortowe zawieszenie – auto płynie po nierównościach, a przy tym do kabiny nie przedostaje się nieprzyjemny hałas.

Odświeżona gama Mastera zyskała także nowe silniki diesla. Dostępne są teraz jednostki o większej mocy i momencie (najmocniejsza do 400 Nm i 180 KM) – bardziej dynamiczne i elastyczne nawet z obciążeniem.

Nowe silniki charakteryzują się mniejszym zużyciem paliwa.

W wersji MASTER Traction furgon dostępna w opcji jest wzmocniona motoryka – pomaga zachować lub odzyskać motorykę, gdy jedno koło zaczyna się ślizgać i traci przyczepność. To alternatywa dla opcji z czterema kołami napędowymi.

Wzmocniona motoryka (w opcji)

Wzmocniona motoryka – technologia zawiera mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu oraz podwyższony prześwit, aby zawsze zachować operacyjność, nawet w trudnym terenie.

Ceny nowego Mastera w wersji furgon zaczynają się od 93 300 zł.

 

Written by Magdalena Trusińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.