Z linii produkcyjnej tyskiej fabryki FCA Poland zjechał Fiat 500 o numerze 1 500 000. Jubileuszowa „Pięćsetka” w wersji Pop w kolorze białym (bianco gelato), z silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM trafi do klienta we Francji. Kolejny samochód o numerze 1 500 001 to kabriolet 500C w wersji Lounge Cabrio w kolorze czerwonym (rosso corsa) z silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM, który przeznaczony jest na rynek niemiecki.

Z kolei auto o numerze 1 499 999 pojedzie do Anglii – to wersja Pop Star w kolorze miętowym (verde lattementa) z silnikiem 1,2 l Stop&Start o mocy 69 KM.

Fiat 500 sprzedawany w ponad stu krajach na całym świecie. Półtoramilionowy Fiat 500 zjechał z taśmy produkcyjnej po ośmiu latach i czterech miesiącach od momentu pojawienia się na rynku.

Oprócz Polski, od 2011 roku, „Pięćsetka” produkowana jest także w meksykańskim zakładzie Toluca. Łączna globalna produkcja wynosi zatem 1 800 000 egzemplarzy.

Najwięcej wyprodukowanych w Polsce Fiatów 500 dostarczono na rynek włoski (było ich ponad 500 000 sztuk), a także do Anglii, Francji, Niemiec, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Austrii i Szwajcarii.

– Osiągnięty rekord w produkcji i bezdyskusyjny sukces modelu, stanowią nagrodę przede wszystkim za nadzwyczajny potencjał „projektu 500″ do ciągłego wzbogacania się o nowe wersje „Pięćsetki”. Pojawiały się one często i w nieprzerwanym rytmie: 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (odpowiednio w kwietniu i sierpniu 2011), 500 TwinAir z pakietem „by Abarth” (wrzesień 2011) i 500 America Limited Edition (luty 2012). Powstawały również samochody pokazowe w oparciu o model bazowy – m.in. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi oraz 500 Diabolik, a także Fiat 500 VINTAGE ’57 (luty 2015) – informuje biuro prasowe Fiata.

4 lipca 2015 roku odbyła się światowa premiera nowego Fiata 500 w Lingotto w Turynie – w miejscu symbolicznym dla tego kultowego samochodu, gdzie w 1957 roku został przedstawiony „mały, wielki samochód”, symbol masowej motoryzacji we Włoszech, który został sprzedany w ilości ponad 3,8 mln egzemplarzy.

Nowy Fiat 500, odnowiony zewnętrznie i wewnętrznie, zachował kultowy kształt i gabaryty generacji z 2007 r. W Polsce w wersji hatchback i kabriolet nowy Fiat 500 dostępny jest w dwóch wersjach: POP i LOUNGE (obie wersje mogą być wyposażone w półautomatyczną skrzynię biegów Dualogic). Nowa „Pięćsetka” dostępna jest z silnikami benzynowymi: TwinAir o pojemności 0,9 l (o mocy 85 KM lub 105 KM) lub 1,2 l o mocy 69 KM. Ceny auta zaczynają się od 40 900 zł za samochód w wersji 1,2 l POP.

Written by Magdalena Trusińska