Mitsubishi Eclipse wielu kierowcom do dziś kojarzy się ze sportowym coupe. Ten model to jednak już historia zakończona w 2011 roku. Siedem lat później, bo w 2018 r., japoński koncern wypuścił z linii produkcyjnej SUV-a z segmentu C, którego nazwał Eclipse Cross. Auto wypełniło lukę między Mitsubishi ASX a Outlanderem, po którym odziedziczyło płytę podłogowa.

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T 4WD CVT

Mitsubishi Eclipse Cross nie można jednak odmówić sportowego stylu. Sylwetka jest mocna, muskularna i bardzo charakterystyczna dla marki.

Bardzo stylowy jest tył auta – potężna klapa bagażnika i szyba podzielona spojlerem w kolorze lakieru nadwozia dodają autu muskulatury.

Charakter wozu podkreśla też masywny przód – szerokie błyszczące listwy maskujące chłodnicę łączą designerskie lampy.

Wnętrze

Mitsubishi Elcipse Cross z automatyczną skrzynią biegów.

Mitsubishi postawiło na wygodę kierowcy i pasażerów. Fotel kierowcy, fotel pasażera z przodu i dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie mają podgrzewane siedziska i oparcia. Fotele są głębokie i bardzo wygodne. Kierowca doceni też funkcję podgrzewania kierownicy.

Przestrzeń, której nikomu nie zabraknie, jest dobrze zagospodarowana, mimo że jest dość mocno zabudowana (panel boczny jest szeroki). Nie brakuje jednak miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu auta.

Wielu kierowców twierdzi, że koncern zapomniał natomiast o designie. Owszem, w Eclipse Cross panuje dość surowy klimat, ale to dodaje autu tylko offroadowego stylu.

Nie brakuje natomiast ozdobników. Materiały użyte do wykończenia są wysokiej jakości. Na błyszczących plastikach nie zostają ślady linii papilarnych.

Wnętrze pomieści pięć dorosłych osób, jednak przestrzeń bagażowa nie ma już takiego potencjału. Bagażnik liczy 329 litrów.

Pod maską

163 KM to wystarczająco dużo, aby pociągnąć 1.5-tonowego Eclipse Crossa – może nie bez trudu, bo aby porządnie się rozpędzić trzeba dodać dużo gazu. Za to jak turbina w tej benzynie wejdzie na wyższe obroty, auto wyrywa się dynamicznie. Taką moc generuje silnik o pojemności 1.5 l i momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm przy 5500 obr./min.

Do setki auto rozpędza się w niecałe 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h.

Spalanie w trasie zamknie się w 6 l/100 km, ale w mieści podskoczy do 10 l/100 km.

Na drodze

Mitsubishi Eclipse Cross to rasowy SUV, nie tylko z nazwy. Solidna konstrukcja, w połączeniu z dużym prześwitem i wyższym kątem natarcia bez trudu pokonuje wyboiste bezdroża. Jak na crossovera zawieszenie jest chyba zbyt miękkie.

Ceny Mitsubishi Eclipse Cross zaczynają się od 84 990 zł.

Written by Magdalena Trusińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.