W pierwszych trzech kwartałach Mercedes-Benz osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży. W Polsce od stycznia do września zarejestrowano 8777 nowych osobowych Mercedesów, czyli o ponad 42% więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku – to najwyższy wzrost spośród wiodących marek segmentu premium.

Auf diesem hochmodernen Fahrzeug-Antriebsstrangprüfstand fährt das Fahrzeug nicht wie üblich auf einer Rolle, sondern ist an jedem Rad mit Hilfe spezieller Radnaben über eine präzise Drehmomentmesstechnik direkt mit einer Hochleistungs-Asynchronmaschine verbunden. ;
On this state-of-the-art vehicle powertrain test rig, the vehicle does not run on a conventional roller, but is directly connected to a high-power asynchronous machine by means of a special wheel hub on each wheel with the use of a high-precision torque-measuring system.;
Dwucyfrową dynamikę sprzedaży zanotowano też w ujęciu globalnym. Od początku 2016 na całym świecie dostarczono ponad 1,5 mln nowych aut (+11,7%), z czego tylko we wrześniu – 211 286 sztuk (+12,1%). Nigdy dotąd Mercedes-Benz nie dostarczył w ciągu jednego miesiąca więcej niż 200 000 samochodów. Szczególnością popularnością cieszą się SUV-y i nowa Klasa E. Powody do świętowania ma też smart – od chwili wejścia na rynek w 1998 roku pojazdy tej marki znalazły już ponad 2 mln nabywców.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku polskie salony Mercedes-Benz opuściło 8777 aut osobowych – to 42,3% więcej niż przed rokiem. Jeszcze wyższy wzrost zanotowano we wrześniu, gdy Mercedes-Benz okazał się najchętniej wybieraną marką samochodów premium na polskim rynku i dostarczył klientom 1229 nowych aut (+63,4%).
– Rekordowa na tle segmentu premium dynamika sprzedaży to m.in. zasługa popularności modeli z rodziny SUV (łącznie stanowią one ponad jedną trzecią sprzedaży) i Klasy C, która jest najczęściej kupowanym nowym Mercedesem w Polsce (od stycznia zarejestrowano blisko 1400 egzemplarzy). Wysoki popyt notuje też nowa Klasa E (prawie 1000 sztuk), kompaktowe modele Klas B i CLA (odpowiednio, 800 i 400 samochodów) i Klasa V (452 egzemplarze) – informuje Aleksander Rzepecki, PR Manager w Mercedes-Benz Polska.
W ujęciu globalnym marka pobiła trzy rekordy sprzedaży: we wrześniu, w trzecim kwartale i w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. producent ze Stuttgartu dostarczył więcej aut niż kiedykolwiek wcześniej. We wrześniu po raz pierwszy przekroczono barierę 200 tys. egzemplarzy sprzedanych w jednym miesiącu (211 286 szt.; +12,1%), a od początku roku do nabywców trafiło już ponad 1,5 mln aut (1 537 921 szt.; +11,7%). W ubiegłym miesiącu Mercedes był liderem segmentu premium na rynkach takich krajów jak Niemcy, Francja, Hiszpania, Portugalia, Szwajcaria, Japonia, Tajwan, USA, Kanada, Meksyk i wspomniana już Polska.
– We wrześniu zaliczyliśmy hat-tricka – mieliśmy najlepszy miesiąc w historii, po raz pierwszy sprzedaliśmy bowiem ponad 200 tysięcy aut, a także najlepszy kwartał i najlepszy wynik za dziewięć pierwszych miesięcy roku – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. – Cały czas kontynuujemy naszą rynkową ofensywę – tylko ostatnio wprowadziliśmy nową Klasę E w wersji Kombi, przedłużoną odmianę Klasy E z nadwoziem Limuzyna, Klasę C Kabriolet oraz sportowo stylizowany model GLC Coupe – dodaje.
We wrześniu sprzedaż Mercedes-Benz w Europie wzrosła o 15%, do 98 877 sztuk. Na ojczystym niemieckim rynku klienci odebrali 27 640 nowych Mercedesów, o 17,1% więcej niż przed rokiem.
W regionie Azji i Pacyfiku popyt zwiększył się o 15,9%, do 72 670 aut. W Chinach Mercedes-Benz ustanowił kolejny rekord sprzedaży, dostarczając 46 443 pojazdy (+20,1%), a od początku roku – już 344 791 (+29,5%).
W krajach NAFTA nabywcy kupili o 2,9% więcej Mercedesów niż przed rokiem (34 488 samochodów). Rekordową sprzedaż zanotowano w USA, gdzie klienci odebrali 29 500 aut z gwiazdą (+1,7%).
Popularnością cieszy się nowa Klasa E: we wrześniu sprzedaż Limuzyny i Kombi wzrosła do 27 955 sztuk (o 20,1% więcej niż przed rokiem). Kolejne rekordy sprzedaży biją też SUV-y. We wrześniu na zakup modeli tych klas zdecydowało się łącznie 68 197 klientów (+26,8%), a w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2016 – już 520 321 (+42,2%), czyli więcej niż w całym roku 2015. Rok 2016 mija w Mercedes-Benz pod hasłem coupe, kabrioletów i roadsterów. We wrześniu ich sprzedaż była o 32,8% wyższa niż przed rokiem – w ręce nabywców przekazano ponad 15 tysięcy takich aut.
We wrześniu smart miał podwójne powody do świętowania. Po pierwsze, w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku sprzedaż modeli fortwo i forfour wzrosła o ponad jedną trzecią (do 13 987 sztuk, +36,5%). Po drugie, po 18 latach od premiery pierwszego smarta do nabywcy trafił dwumilionowy samochód tej marki. Podczas salonu samochodowego w Paryżu zadebiutowała nowa generacja elektrycznego smarta electric drive.
źródło: Mercedes-Benz Polska