Czyżby standardem stały się niebawem SUV-y z napędem hybrydowym? Kolejny topowy model ze stajni Suzuki oferowany jest z zaawansowanym napędem hybrydowym typu plug-in. Across – bo o nim mowa – ma duże szanse stać się liderem wśród modeli japońskiego koncernu. Świetnie wygląda, jest bardzo komfortowy i genialnie się prowadzi. Ma też dużo wspólnego z Toyotą.
Największą zaletą Acrossa jest ogromna przestrzeń. Auto jest długie, olbrzymie i masywne. Nie dziwi zatem fakt, że wnętrze jest bardzo przestronne i komfortowe. Każde z pięciu miejsc dla kierowcy i pasażerów to ogromna przestrzeń wokół i ponad głowami. To wiodący atut auta rodzinnego, ale Across ma dużo więcej asów w rękawie.
Japończycy przyzwyczaili nas do porządnie zorganizowanej i ergonomicznej przestrzeni – w Acrossie jej nie brakuje. Na potężnej konsoli bocznej są otwarte schowki na napoje i zamknięta głęboka kieszeń. Przyciski i pokrętła do sterowania funkcjami auta są zmyślnie rozmieszczone, co pozwala na intuicyjne korzystanie z nich podczas jazdy.
Wnętrze jest bardzo eleganckie, klasyczne i zarazem nowoczesne. Klasycznie rozmieszczone są na desce rozdzielczej i panelu bocznym punkty do nawigacji autem i jego funkcjami. Dotykowy ekran jest umieszczony w centralnej części kokpitu – jest duży i dobrze doświetlony. Na kokpicie i drzwiach wyraźnie odznaczają się mocne, a jednocześnie eleganckie chromowe listwy oraz subtelne kolorowe przetłoczenia.
Across może stanowić idealne miejsce prace – prócz wygody oferuje wszystkie niezbędne systemy multimedialne, m.in. urządzenie multimedialne o przekątnej z 9-calowej przekątnej, czy Apple CarPlay i Android Auto.
Przestrzeń jest tak zaprojektowana, abyśmy czuli maksymalny komfort. Szeroki panel boczny kryje schowki oraz manetkę automatycznej skrzyni biegów i przyciski do zmiany trybów jazdy, ale też stanowi wygodny podłokietnik dla kierowcy i pasażera. Podgrzewane są nie tylko przednie fotele (ogromne, świetnie trzymające ciało) i koło kierownicy, ale także tylna kanapa, która jest głęboka i bardzo wygodna.
Zastosowane we wnętrzu materiały są wysokiej jakości, a wszystkie elementy są doskonale ze sobą spasowane.
Przestrzeń dopełnia olbrzymi bagażnik, liczący wyjściowo 490 litrów (optymalnie przestrzeń ładunkową możemy powiększyć do 1694 litrów) z podwójną, wyjmowaną podłogą. I można sobie tylko wyobrażać, ile liczyłby gdyby nie hybrydowa jednostka ukryta pod podłogą.
Sylwetka
Across to piękne auto. Dostojną, masywną sylwetkę zdobią eleganckie dodatki, jak ledowe reflektory świateł mijania i drogowych czy ogromny grill. Z kolei sportowego charakteru dodają wysoki prześwit wynoszący 190 mm, 19-calowe polerowane obręcze czy spojler dachowy. Offroadowego charakteru dodają czarne osłony nadkoli, progów i zderzaków.
Napęd
Across jest pierwszym modelem hybrydowym w parku Suzuki typu plug-in, oferującym emisję CO2 na poziomie 22 g/km (WLTP), o łącznej mocy układu hybrydowego wynoszącej 306 KM.
Hybrydowa jednostka typu plug-in gwarantuje dynamiczne osiągi, a jednocześnie oszczędność paliwa. Składa się z silnika elektrycznego – 182 KM / 270 Nm – napędzającego przednią oś. Gwarantuje wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach, a przy współpracy wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra (185 KM / 227 Nm) zapewnia dynamiczne przyspieszenie przy średnich i wysokich prędkościach. Ponadto przy tylnej osi znajduje się dodatkowy silnik elektryczny (54 KM / 121 Nm) napędzający tylne koła.
Napęd elektryczny czerpie energię z zamontowanego pod podłogą akumulatora litowo-jonowego o pojemności 18,1 kWh (50,9 Ah).
Across pozwala nieźle poszaleć. Napęd elektryczny umożliwia natychmiastowy start, a mocna benzyna daje pewność prowadzenia i manewrowania przy wyższych prędkościach.
Podsumowując, Suzuki Across to rewelacyjna propozycja dla rodzin, ale także dla firm. Auto świetnie sprawdzi się podczas długich, rodzinnych podróży i jako elegancka wizytówka przedsiębiorstwa. Podczas jazdy w kabinie jest cichutko, nawet przy wyższych prędkościach, słychać jedynie przyjemny szmer silnika benzynowego.