Niemiecką jakość doceniamy w wielu aspektach życia. Niemieckie AGD jest najtrwalsze, niemieckie proszki do prania spierają wszystkie plamy, a niemieckie samochody? No właśnie. W 2016 roku, od stycznia do listopada, w Polsce zarejestrowano łącznie 1 386 869 pojazdów, w tym 1 232 058 aut osobowych*. Ile wśród nich było Volkswagenów? 42 830 – tyle nowych osobowych Volkswagenów zarejestrowali Polacy. Najczęściej rejestrowanym nowym modelem był Golf, a skoro Jetta to wersja sedan Golfa, produkowana od niemal czterdziestu lat, można założyć, że Jetta ma szanse dogonić wynik sprzedażowy Golfa. Bo na pewno na to zasługuje.
Jetta zyskała kilka drobnych zmian w 2014 roku. Jej nową odsłonę poznaliśmy w czasie targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Face lifting objął m.in. chromowane dodatki, czy nowe tylne lampy. Jak zapewniają konstruktorzy, w nowej Jettcie poprawiono aerodynamikę karoserii, a ponadto zwiększono odporność pojazdu podczas zderzenia, poprzez modyfikację struktury nadwozia.
VW Jetta to bardzo nowoczesny, ale jednocześnie klasyczny i elegancki sedan. Cechuje go prostolinijność i harmonijne proporcje. Zarysowany przód nadwozia, wyrazisty tył, duże koła i opływowa sylwetka to cechy nadające auto sportowego stylu. Podkreślają go zwłaszcza duże wloty powietrza i osłona chłodnicy z chromowanymi listwami.
Chcąc scharakteryzować kierowców, którzy wybierają Jettę, można powiedzieć, że nie gonią za trendami, bo znają swoją wartość i cenią niezawodną jakość. Jak zapewnia producent, Jetta to nowoczesne oblicze klasycznego designu. I coś w tym jest. Jej sylwetka na pewno szybko się nie znudzi.
Wraz z face liftingiem wprowadzono też nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 l TDI o mocy 150 KM.
Silniki Jetty charakteryzują się wysoką mocą i momentem obrotowym. Jeśli uwielbiasz prowadzić, ale płacić za tankowanie już nie, wysokoprężne silniki TDI, oparte na technologii Common Rail, będą super rozwiązaniem. Silniki TDI to wysokoprężne jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Olej napędowy wtryskiwany jest dynamicznie przez listwę rozdzielającą. Silniki te charakteryzuje oszczędność, siła i dobre osiągi. Ponadto pracują cicho, a ich wysoki moment obrotowy pozwala na sportową jazdę.
Z kolei silnik benzynowy TSI to połączenie mocy i oszczędności. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Łączą wysoką moc z niskim zużyciem paliwa. Dzięki połączeniu niewielkiej pojemności skokowej, turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku paliwa udało się uzyskać równomierny przebieg rozwoju mocy. A technika downsizingu sprawia, że jednostki napędowe rozwijają dużą moc mimo stosunkowo małej pojemności. Downsizing jest jednym z najskuteczniejszych rozwiązań pozwalających obniżyć zużycie paliwa.
Jetta wyposażona jest w BlueMotion Technology. Posiada funkcje, które pozwalają zdecydowanie zmniejszyć zużycie paliwa. Efektywność samochodu poprawia między innymi funkcja Start-Stop oraz system rekuperacji odzyskujący energię hamowania.
Funkcja Start-Stop wyłącza silnik, gdy się zatrzymasz, np. na czerwonym świetle. Wystarczy, że wciśniesz sprzęgło, a silnik zostanie automatycznie uruchomiony i będziesz mógł jechać dalej. Zużycie paliwa pomagają obniżyć także opony zoptymalizowane pod kątek oporów toczenia oraz rekuperacja, czyli odzyskiwanie energii przy hamowaniu i magazynowanie jej w akumulatorze.
W przypadku gdy auto wyposażone jest w przekładnię dwusprzęgłową DSG, o oszczędność paliwa dba funkcja wolnobiegu, która odłącza silnik od układu napędowego, kiedy kierowca zdejmie nogę z gazu. Samochód nie zużywa energii kinetycznej na hamowanie silnikiem przy dużych prędkościach obrotowych, dlatego może dłużej toczyć się bez zużywania paliwa. Jeżeli przyspieszysz lub zahamujesz, silnik pracujący z prędkością biegu jałowego zostanie natychmiast z powrotem dołączony – informuje producent.
Aktualnie w standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. system Blind Spot Detection, monitorujący martwe pole, system Rear Traffic Alert, pomagający uniknąć kolizji podczas cofania, czy system Front Assist, który ostrzega kierowcę przed kolizją z autem z przodu.
Jetta jest seryjnie wyposażona także w reflektory halogenowe. Ich kształt, rozszerzający się ku zewnętrznym krawędziom, tworzy harmonijną całość z osłoną chłodnicy. Opcjonalnie możemy wyposażyć Jettę w reflektory biksenonowe z diodowymi światłami dziennymi – wówczas zyskamy zalety dynamicznego i statycznego doświetlania zakrętów po włączeniu kierunkowskazu lub skręcie kierownicą. Reflektory ksenonowe dają ponadto jaśniejsze światło niż halogenowe i są oszczędniejsze.
Opcjonalne reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, wbudowane w dolne wloty powietrza, wprowadzą z kolei sportowe akcenty, a przy wchodzeniu w zakręt pozwolą szybciej zauważyć pieszych lub przeszkody na poboczu.
Niemiecka precyzja słynie także z inteligentnych systemów wspomagania kierowcy. Lista rozwiązań technologicznych jest długa. W które warto zainwestować? Jeśli spędzamy dużo czasu w aucie lub często jeździmy nocami, warto wybrać system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Wyobraźmy sobie taką oto sytuację: na długim, monotonnym odcinku stajesz się senny. Trzymasz nieruchomo kierownicę i tylko od czasu do czasu wykonujesz ostre ruchy. System rozpoznający zmęczenie kierowcy, w granicach swoich możliwości, jest w stanie zarejestrować to nietypowe zachowanie i przeanalizować je, biorąc pod uwagę porę dnia i długość trwania jazdy. Jeżeli na tej podstawie stwierdzi spadek Twojej koncentracji, rozlegnie się sygnał akustyczny, a także zapali się lampka na wyświetlaczu zalecająca przerwę w podróży – przekonuje producent.
Fajnym rozwiązaniem jest także asystent ruszania pod górę, i to nie tylko dla tych, którzy są szczęśliwymi posiadaczami domku w górach, czy na wzgórzu, z widokiem na jezioro lub morze… Ale do rzeczy. Ruszanie z podjazdu dla wielu bywa wyzwaniem. Ze standardowym asystentem ruszania pod górę, żadne wzniesienie nie będzie stanowiło problemu.
Sedan mylnie może kojarzyć się z dużym, ale mocno ograniczonym bagażnikiem. Jetta przeczy stereotypom, bo spakujesz do niej wszystko i jeszcze więcej. Bagażnik o pojemności 510 litrów oferuje wiele możliwości, a przede wszystkim łatwość załadunku.
Zdziwisz się, jak łatwo można zapakować bagaż do Jetty. Dzięki dużej pokrywie i pojemności 510 litrów w bagażniku zmieszczą się nawet spore przedmioty. Podwójny haczyk na torby umożliwia unieruchomienie zapakowanego sprzętu sportowego lub siatek z zakupami. W bagażniku znajdziesz praktyczne schowki na drobne przedmioty.
Nową Jettę możemy mieć już za 71 390 zł. Teraz jednak można skorzystać z rabatu 12 000 zł, wybierając auto z wyprzedaży rocznika 2016.
* cepik.gov.pl
[Best_Wordpress_Gallery id=”15″ gal_title=”vw jetta”]