Jak można dostarczyć sobie przyjemności. Jak to jak, jazdą fajnym autem. Tego nikt nie zaneguje. Pytanie tylko, jakie auto i dla kogo jest „fajne”. Na liście każdego na bank są auta takie jak McLaren F1, czy Lamborghini Reventon. No dobrze, ale zejdźmy na ziemię…

Baba w wozie… Kia Optima 1.7 136KM

fot. Kia Motors Corp.

fot. Kia Motors Corp.

No dobrze, ale zejdźmy na ziemię, na które znaleźć można naprawdę super modele, jazda którymi jest dużą przyjemnością. Do takich zaliczyłam Kię Optima.

Chociaż Kia zadomowiła się na naszych drogach, rzeczona Optima nie jest jeszcze powszechnie spotykana. To jednak będzie kwestią czasu. Auto zasługuje bowiem na dobrą promocję i polecanie.

Kia Optima dostępna jest w cenie od 87,900 zł, czyli plasuje się w wyższej cenowo półce w parku Kia, a z dodatkowym wyposażeniem lekką ręką dojdziemy do 130 tysięcy złotych. Jednak porównując model z konkurencją, Optima proponuje w swojej cenie duży komfort jak przystało na limuzynę, bogate wyposażenie wnętrza i bardzo dobre osiągi.

Optima_041.jpg

Zadziorne linie

Stylistyka nadwozia to mocny atut Optimy. Bryła jest masywna, z mocno zarysowaną linią dachu, nawiązującą raczej do coupe niż rodzinnego sedana. Ale to tylko argument dla niezdecydowanych panów, którym marzy się sportowe, żółte auto.

Charakteru dodają diodowe światła tylne i 4-punktowe przeciwmgielne diodowe światła przednie oraz diodowe światła dzienne do jazdy dziennej. Sylwetkę uzupełnia panoramiczny dach, który dodaje elegancji. Sportowy akcent widać także na wyraźnych przetłoczeniach w bocznej linii nadwozia i 18-calowych felgach.

Optima_027.jpg

Aż chcę się zobaczyć, co jest w środku

Wnętrze tylko wzmacnia apetyt na jazdę. Po bardzo dobrym pierwszym wrażeniu i spojrzeniu, ukazuje nam się spójne, eleganckie wnętrze, czyli wszystko zgodnie z planem.

Co przykuwa uwagę najbardziej. Na pewno sportowa kierownica, duży, wyraźny wyświetlacz eleganckie dodatki chromowane, których jednak nie użyto w nadmiarze. Spore zegary, pomiędzy którymi komputer pokładowy wyświetla nam dane dotyczące auta i jazdy.

Optima_040.jpg

Sportowego charakteru nadają wygodne, głębokie fotele, z pełnym sterowaniem elektrycznym.

Z tyłu nie zabraknie miejsca dla trzech niemałych osób. Nie zabraknie też wygody – kanapa jest miękka i wygodna. W Optimie projektanci zapewnili także dużo miejsca na bagaże i drobiazgi. Bagażnik pomieści 505 litrów.

A jak się prowadzi?

Kia Optima świetnie sprawdzi się jako auto do firmy. Przemawia za tym nie tylko reprezentatywna sylwetka, ale zwłaszcza koszty eksploatacji. Optima z silnikiem wysokoprężnym CRDi o pojemności 1,7 i mocy 136 KM z momentem obrotowym rzędu 320Nm spala średnio nieco ponad 6,5 litrów. Auto nie jest łase na paliwo, nawet jeśli mamy ciężką nogę.

fot. Kia Motors Corp.

fot. Kia Motors Corp.

Optima z automatyczną skrzynią biegów nie daje poszaleć – co prawda auto jest dynamiczne, ale podczas wyprzedzania warto zostawić sobie większy zapas bezpieczeństwa.

Auto prowadzi się świetnie. Kierowca ma do wyboru jeden z trzech trybów jazdy: standardowy, ekonomiczny i sportowy. Bez wątpienia jazdę ułatwiają to zastosowane technologie, m.in. efektywny pakiet EcoDynamics™, w skład którego wchodzi układ Start/Stop obniżający zużycie paliwa, opony o niskich oporach toczenia czy podpowiedź optymalnego biegu. Ułatwieniem będą też kamera cofania, czy układ obserwacji martwego pola (BSD), który korzysta z czujników w tylnym zderzaku i ostrzega kierowcę o znajdujących się blisko pojazdach (system może współpracować z funkcją monitorowania pojazdów w tylnej strefie Kia Optima „Rear Cross Traffic Alert”, ostrzegając o ich obecności podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego).

Optima dostępna jest z 7-letnią gwarancją Kia.

Written by Magdalena Trusińska