Ci, którzy pamiętają pierwsze modele Daci – Sandero czy Duster – będą mocno zaskoczeni, pozytywnie zaskoczeni. Jogger to całkowicie nowy model w stajni Dacii, który ma szansę zdobyć uznanie wśród kierowców – daje bowiem dużo możliwości konfiguracji nadwozia.

Jogger dostępny jest m.in. w wersji z trzecim rzędem siedzeń, w wersji trzymiejscowej, z LPG, ale też hybrydowej. I to siedmioosobowa hybryda jest najciekawszą opcją – jednostka jest dynamiczna, oszczędna i komfortowa.

Pod maską Dacii Jogger może kryć się sinik benzynowy TCe 110 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów – 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik z układem bezpośredniego wtrysku, który rozwija moc 110 KM (81 kW). Jest też silnik TCe 100 LPG z zasięgiem ponad 1 100 km – ma dwa zbiorniki: 40-litrowy zbiornik LPG i 50-litrowy zbiornik benzyny.

Ale to wersja hybrydowa może zaskoczyć kierowców. Jogger do 80 proc. czasu jazdy w cyklu miejskim może poruszać się w trybie elektrycznym. Technologia działa dzięki połączeniu dwóch silników elektrycznych z silnikiem spalinowym, bez konieczności podłączania do gniazda ładowania – akumulator ładuje się automatycznie podczas zwalniania i hamowania. Inteligentna skrzynia biegów połączona z systemem zarządzania energią zapewnia optymalne osiągi i zmniejsza zużycie paliwa.

Spalanie w trybie mieszanym, ale głównie z przewagą miejskiego, nie przekracza 6 l/100 km. To dobry wynik, podobnie jak zasięg bliski 700 km, cenny w szczególności dla wieloosobowej rodziny podróżującej na wakacje z kompletem pasażerów i mnóstwem bagaży.

Siedmioosobowa kabina jest bardzo przestronna i świetnie zorganizowana. Z przodu i w środku dorosłe osoby nie będą narzekać na brak przestrzeni, ale trzeci rząd siedzeń, zgodnie z przewidywaniami, jest stworzony typowo dla mniejszych dzieci.

W zależności od wersji, pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji dwa stoliki typu lotniczego z uchwytami na kubki. Ponadto w trosce o bezpieczeństwo dzieci dwa boczne miejsca w drugim rzędzie wyposażono w mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Obaj pasażerowie w trzecim rzędzie siedzeń mają do swojej dyspozycji indywidualny fotel i podłokietnik. Jogger jest wyposażony w schowki o łącznej pojemności 24 litrów, rozmieszczone w całej kabinie.

Jogger w wersji 7-osobowej to trzymiejscowa kanapa składana w układzie 2/3-1/3 (w drugim rzędzie) oraz dwa składane fotele, które można pojedynczo wyjąć (w trzecim rzędzie). Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej Joggera (po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń) wynosi 1 819 litrów. Dzięki mierzącemu 4,55 m nadwoziu i rozstawowi osi wynoszącemu 2,90 m Jogger jest jednym z przestronniejszych aut w segmencie.

Jedyne czego wnętrzu brakuje to bardziej szlachetnych materiałów, acz dominujące plastiki są naprawdę dobrej jakości, są dobrze spasowane i wyglądają OK, oraz przesuwanej tylnej kanapy. Plastikowe wnętrze może być atutem – kiedy pasażerom wyleje się słodka kawa, albo zdarzy inny „wypadek” – struktura materiału umożliwia bowiem łatwe czyszczenie. Ciekawie zagrano za to formami i kolorami – dodają wnętrzu nowoczesności i designerskiego sznytu.

Wnętrze Dacii Jogger jest przede wszystkim bardzo przestronne – to jej najwyższy atut.

Jogger charakteryzuje się typowym dla Daci pionowym przodem z dużą osłoną chłodnicy i mocno zarysowanymi nadkolami oraz dużym prześwitem (wynoszącym 200 mm). Przednie i tylne światła w kształcie litery Y mocno wyróżniają model. W zależności od wersji Jogger może być wyposażony w modułowe relingi dachowe, które można przekształcić w poprzeczki kilkoma obrotami klucza.

Written by Magdalena Trusińska