Czy na bazie auta sportowego może powstać kombi? Przestronne, rodzinne, funkcjonalne, designerskie, mocne? Są tacy, którzy twierdzą, że nawet nie powinno się próbować. Czy słusznie? Honda Civic Tourer udowadnia, że można połączyć auto o mocnych korzeniach sportowych z typowym autem rodzinnym. Oto jak jej to wyszło.„Honda” – to brzmi szybko, sportowo, mocno. A powinno brzmieć również rodzinnie, przestronnie, komfortowo, uniwersalnie. Honda Civic wystartowała bowiem w wyścigu o puchar najlepszego kombi na rynku. Oferuje dużo, zatem wygraną może mieć już w kieszeni.
Civic Tourer to bardzo funkcjonalne auto. Doskonale sprawdzi się jako auto firmowe wykorzystywane w długich trasach, a po godzinach pracy jako rodzinne, wygodne kombi.
Za sprawą foteli Magic Seats Civic Tourer oferuje aż 1668 litrów przestrzeni bagażowej. Po złożeniu (błyskawicznym i dziecinnie prostym) tylnych foteli uzyskujemy ogromną, płaską powierzchnię – bez problemu zapakujemy długi banner reklamowy, paczki dla klientów, jak również rower i wózek dziecięcy. Ułatwi to niski próg załadunkowy bagażnika. Wyjściowo Civic pomieści 624 litry bagażu oraz 125 litrów drobiazgów w schowku pod podłogą bagażnika.
Wnętrze Hondy Civic Tourer jest bardzo wszechstronne. Kierowca ma zapewniony łatwy dostęp do wszystkich funkcji, które nomen omen są sprytnie poukrywane w kierownicy, ekranie dotykowym Honda CONNECT o przekątnej 7 cali i zaledwie kilku przyciskach na desce rozdzielczej. Pasażerowie z kolei docenią przede wszystkim dużą ilość miejsca ponad głową i na nogi.
Duży plus także za jakość wykończenia wnętrza. Użyte materiały są wysokiej jakości, co widać i czuć w dotyku.
Siadając za kierownicą Hondy Civic Tourer nie ma się wrażenia, że jest to rodzinne kombi. Ogromny zegar umieszczony centralnie czy stosunkowo mała kierownica sprawią, że poczujemy się jak w wersji Sport czy Type R.
Jaki jest Civic Tourer każdy może zobaczyć na zdjęciach. Bez wątpienia linia jest bardziej sportowa i agresywna, m.in. za sprawą kraty chłodnicy wkomponowanej w typowo sportowy przód. Sportowy charakter z kolei to zasługa m.in. tylnego spojlera w kolorze nadwozia czy 17-calowych, czarnych felg aluminiowych. To zdecydowanie jedno z bardziej charakterystycznych aut
na naszych drogach.
Mocnym akcentem Hondy Civic Tourer jest jej aerodynamiczny kształt. Pomaga on także w płynnym prowadzeniu, a w połączeniu z silnikiem diesla 1,6 i-DTEC auto jest elastyczne,
dynamiczne i szybkie.
Jednostka w testowanej Hondzie rozwija moc 120 KM. Jest mocna i bardzo oszczędna. Spalanie w takiej konfiguracji to bajka z pozytywnym zakończeniem. System ECO assist oszczędza paliwo, zwiększając zasięg jazdy na jednym baku nawet do tysiąca kilometrów. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 4 l/100 km.
Auto możemy wyposażyć w liczne system zabezpieczające: od systemu automatycznych świateł drogowych, poprzez system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, rozpoznawania znaków drogowych, po system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania czy aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA).
[Best_Wordpress_Gallery id=”9″ gal_title=”Honda Civic Tourer”]