Klasyka – nigdy się nie starzeje, nie wychodzi z mody, nie powszednieje, jest dobra w każdej sytuacji. Tak też jest w motoryzacji. Ikony motoryzacji przez lata zachowują standard, nie słabnie ich popularność. Jedną z ikon motoryzacji jest Skoda Octavia. Już w tym momencie auto ma ugruntowaną pozycję na rynku.
Sylwetka Octavii nie krzyczy. Jest klasyczna, ponadczasowa. To typowy sedan, doskonały zarówno do firmy, jak również jako auto rodzinne.
Wnętrze jest również klasyczne. Raczej skromne, acz funkcjonalne, za to użyte materiały są wysokiej jakości, co jest istotne zarówno jeśli auto ma nas reprezentować w pracy, czy też przewozić szalejącą rodzinkę. Wnętrze zdobi za to subtelne oświetlenie LED, które dostępne jest w kilku kolorach, a także 9,2-calowy ekran.
Ale najważniejsza jest przestrzeń, którą daje Octavia. Czuć ją zarówno z przodu – kierowca i pasażer mają dużo miejsca po bokach i świetnie zorganizowaną przestrzeń na drobne bagaże; jak również z tyłu – Octavią spokojnie mogą podróżować trzy niemałe osoby (auto ma 4670 mm długości).
Koniecznie należy zaznaczyć, że Skoda Octavia to nie typowy sedan. To połączenie praktyczności liftbacka z elegancją limuzyny. W klasycznej bryle znajdziemy ogromny 590-litrowy bagażnik, z możliwością powiększenia do 1580 litrów po złożeniu siedzeń, jak w aucie klasy kombi.
Osiągi testowanej Skody Octavii z benzynowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM (110 KW) są optymalne zarówno do jazdy w mieście, jak też w trasie. Jazda może być dynamiczna już od startu, a przełożenia manualnej skrzyni biegów są płynne i szybkie. Dzięki temu przyspieszymy i uciekniemy w bok momentalnie, jeśli ktoś raptownie zajedzie nam drogę; a także zaoszczędzimy paliwo, jeśli nabierzemy ochotę na spacerową jazdę w trasie. Octavia spala średnio 5,5 l/100 km.
Jak jednym kliknięciem zmienić Octavię z limuzyny w sportowe auto? Adaptacyjne zawieszenie DCC umożliwia wybór jednego z trzech trybów: Comfort, Normal i Sport.
To już standard, że kupując auto trzeba zdecydować się na gadżeciarskie dodatki. Ja polecam m.in. podgrzewaną kierownicę, zwłaszcza tym, którzy nie mają garażu. A dla wątpiących w swoje umiejętności parkowania konieczny będzie Park Assist 3.0, czyli kolei kamera cofania oraz automatyczne parkowanie prostopadle lub równolegle. Z kolei pakiet Skoda Connect to zestaw obowiązkowy dla przedsiębiorczych. Umożliwia dostęp do potrzebnych informacji, jak ruch na drodze, ceny paliw, pogoda, newsy.
Ceny Skody Octavia zaczynają się od 65 800 zł.