Jak ona to robi, że bez względu na silnik, osiągi, wersję wyposażenia zawsze jest fantastyczna. Najnowsza odsłona Mazdy 3, która dostępna jest od roku, oferuje przede wszystkim nowy silnik – Skyactiv X. Jednostka ma cechy zarówno diesla (moment obrotowy), jak i silnika benzynowego (przyspieszenie).
W ofercie Mazdy jest ponadto czterocylindrowy motor o pojemności dwóch litrów i mocy 122 KM. Jednostka jest mocna i pozostawia kierowcy spory zapas w razie nagłych sytuacji na drodze.Sylwetka
Czego by konkurencja nie robiła, Mazda zawsze będzie liderką, a przynajmniej w czołówce najpiękniejszych aut. Kompaktowa „Trójka” kusi kocim spojrzeniem, atletycznymi liniami nadwozia, usportowioną maską i klasycznym tyłem z efektownymi, okrągłymi światłami.
Auto prezentuje się zjawiskowo. Nawet na parkingu sprawia wrażenie ruchu. To zasługa gry świateł na sylwetce – jak zapowiada producent.
Wnętrze
Mazda słynie z harmonijnego stylu wnętrza. Deskę rozdzielczą nowej „Trójki” ozdobiono wysokiej jakości materiałem przypominającym w dotyku naturalną skórę.
Zapewniono również większą ergonomię – obsługa drążka zmiany biegów jest wygodniejsza, a układ konsoli środkowej zmieniono z myślą o prostocie obsługi, dzięki czemu jest bardziej intuicyjny. Wszystkie przełączniki rozmieszczono pod ręką kierowcy. A zawdzięczamy to stylistyce Kodo.
Harmonię czuć także podczas prowadzenia auta. Wygodne duże fotele dobrze trzymają ciało, sztywna konstrukcja nadwozia przesada się na lepsze przenoszenie energii, a podwozie pochłania drgania i tłumi hałasy, dzięki czemu nawet długa podróż minie komfortowo.
Bezpieczeństwo
Japończycy w równej mierze dbają także o bezpieczeństwo. „Trójka” naszpikowana jest systemami ułatwiającymi jazdę, ostrzegającymi przed zagrożeniami i informującymi o stanie pojazdu. Nie odbierając przyjemności prowadzenia, systemy i-Activsense pomagają prowadzić bezpieczniej w każdych warunkach, dając kierowcy dodatkowy czas na reakcję i pewność, że jest w stanie zauważyć więcej.