Klasyki zawsze są w modzie. Do takich należy Hyundai i30 – kompaktowe auto miejskie, produkowane od 2007 roku. Od początku produkcji model doczekał się trzech generacji; ostatnia zaprezentowana została w 2016 roku.
i30 zyskał miłośników zarówno wśród rodzin, jak też przedsiębiorców. Doskonale sprawdza się w mieście, ale równie wygodnie podróżuje się nim w dłuższej trasie.
Czym wyróżnia się trzecia generacja i30? Dostępna jest w trzech wersjach nadwozia: hatchback, kombi i liftback. Sylwetka pozostała klasyczna – niskie zawieszenie i aerodynamiczna bryła to ukłon w stronę sportowego ducha i30, a detale, jak zdobna trójwymiarowa atrapa chłodnicy, czarne ozdobniki czy zgrabne lampy przednie dodają autu elegancji. Taka sylwetka nie może się nie podobać. Jest spójna stylistycznie, stonowana, bez szaleństw i kontrowersji. I tym od lat i30 zjednuje sobie zwolenników.
Za to we wnętrzu dzieje się dużo więcej. Tapicerka może być wielokolorowa i ozdobiona kolorowymi nićmi. Deska rozdzielcza podzielona jest wizualnie w poprzek – w górnej części jest ponad 10-calowy ekran, a poniżej zestaw przycisków, pokręteł i mały ekranik wyświetlający informacje o klimatyzacji. Pomiędzy z kolei nawiewy powietrza. Panel boczny, w którym ukryte są m.in. dwa schowki, tworzy płynną linię aż do przesuwanego podłokietnika ze schowkiem.
Fotele są spore, głębokie, z przedłużanym siedziskiem – siedzi się w nich wygodnie, a ciało jest dobrze trzymane. Z przodu miejsca na nogi jest bardzo dużo, z tyłu nieco mniej, dlatego na kanapie wygodnie zmieszczą się dwie osoby, acz dla trzeciej jest naturalnie miejsce. Cała trója z tyłu za to nie będzie narzekać na brak miejsca ponad głowami. Tył nadwozia nie jest bowiem ścięty, a przy tym wersja hatchback jest wydłużona do 4340.
Ceny Hyundaia i30 w wersji hatchback zaczynają się od 88 500 zł.