Ekologia to obecnie jeden z ważniejszych aspektów przy produkcji, a także eksploatacji aut. Nie dziwi zatem fakt, że elektryczne samochody dostawcze także zyskują na popularności. Propozycja Opla to świetne rozwiązanie dla firm poszukujących bezemisyjnego auta o miejskim charakterze.
Oto fakty:
- do 4,4 m3 przestrzeni ładunkowej
- 800 kg ładowności
- silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh
- zasięg do 275 km na jednym ładowaniu
- 30 minut zajmuje załadowanie 80 proc. akumulatora
- holowanie: do 750 kg uciągu z systemem stabilizacji przyczepy.
To wystarczy, aby Combo-e stał się liderem wśród miejskich lekkich dostawczaków. A to nie wszystko, co oferuje ten kompaktowy furgon.
Combo‑e dostępny jest w dwóch długościach:
- 4,4 m z rozstawem osi 2785 mm i możliwością przewożenia przedmiotów o długości do 3090 mm, ładownością do 800 kg i przestrzenią ładunkową od 3,3 do 3,8 m3
- 4,75 m z rozstawem osi 2975 mm, przestrzenią ładunkową 4,4, m3, w której zmieszczą się przedmioty o długości 3440 mm.
Sporą zaletą Combo-e jest duży rozstaw tylnych nadkoli, umożliwiający załadowanie europalety, a w odmianie przedłużonej dwóch. Dostępna w opcji klapa dachowa pozwala z kolei na przewożenie długich przedmiotów w pionie. Przestrzeni w Combo-e nie ogranicza też akumulator – zawierający 216 ogniw w 18 modułach – gdyż umieszczono go pod podłogą między przednią a tylną osią. Tym samym obniżony został środek ciężkości auta i poprawione właściwości jezdne.
Napęd
Combo-e wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 100 kW, co daje 136 KM. Rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki czemu świetnie radzi sobie w mieście. Przyspiesza do setki w niewiele ponad 11 sekund, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 130 km/h.
System rekuperacji działa w dwóch trybach, zgodnie z preferencjami kierowcy.
Akumulator trakcyjny może być ładowany:
- za pomocą ładowarki naściennej,
- na stacji szybkiego ładowania,
- z domowego gniazdka elektrycznego.
Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 proc. na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Combo‑e może być standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.
W dostawczaku jak w osobowym aucie
Combo-e oferuje równie bogaty zestaw systemów wzmagających kierowcę co auta osobowe Opla. Unikatowym rozwiązaniem w segmencie kompaktowych vanów jest oparty na czujnikach wskaźnik pozwalający kierowcy ocenić – za naciśnięciem przycisku – czy auto nie jest przeładowane. Równie praktyczne i wygodne są także systemy:
- wykrywający zmęczenie kierowcy,
- rozpoznawania znaków drogowych,
- ostrzegania przed najechaniem na pojazd przed nami, z funkcją ochrony pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.
Ciekawym i ważnym dla bezpieczeństwa innych użytkowników drogi systemem jest Surround Rear Vision, który pomaga zapobiegać wypadkom z udziałem rowerzystów i pieszych przy skręcaniu w prawo. Zestaw dwóch kamer zapewnia widoczność do tyłu i strefy z boku pojazdu.
W opcji dostępny jest także system czujników Flank Guard, który pomaga zapobiegać wgnieceniom i zarysowaniom przy manewrowaniu z niską prędkością.
Combo-e jest jednym z czworaczków, wespół z Citroenem Berlingo, Peugeotem Partnerem i Toyotą ProAce City.