Ekologia to obecnie jeden z ważniejszych aspektów przy produkcji, a także eksploatacji aut. Nie dziwi zatem fakt, że elektryczne samochody dostawcze także zyskują na popularności. Propozycja Opla to świetne rozwiązanie dla firm poszukujących bezemisyjnego auta o miejskim charakterze.

Oto fakty:

  • do 4,4 m3 przestrzeni ładunkowej
  • 800 kg ładowności
  • silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh
  • zasięg do 275 km na jednym ładowaniu
  • 30 minut zajmuje załadowanie 80 proc. akumulatora
  • holowanie: do 750 kg uciągu z systemem stabilizacji przyczepy.

To wystarczy, aby Combo-e stał się liderem wśród miejskich lekkich dostawczaków. A to nie wszystko, co oferuje ten kompaktowy furgon.

Combo‑e dostępny jest w dwóch długościach:

  • 4,4 m z rozstawem osi 2785 mm i możliwością przewożenia przedmiotów o długości do 3090 mm, ładownością do 800 kg i przestrzenią ładunkową od 3,3 do 3,8 m3
  • 4,75 m z rozstawem osi 2975 mm, przestrzenią ładunkową 4,4, m3, w której zmieszczą się przedmioty o długości 3440 mm.

Sporą zaletą Combo-e jest duży rozstaw tylnych nadkoli, umożliwiający załadowanie europalety, a w odmianie przedłużonej dwóch. Dostępna w opcji klapa dachowa pozwala z kolei na przewożenie długich przedmiotów w pionie. Przestrzeni w Combo-e nie ogranicza też akumulator – zawierający 216 ogniw w 18 modułach – gdyż umieszczono go pod podłogą między przednią a tylną osią. Tym samym obniżony został środek ciężkości auta i poprawione właściwości jezdne.

Napęd

Combo-e wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 100 kW, co daje 136 KM. Rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki czemu świetnie radzi sobie w mieście. Przyspiesza do setki w niewiele ponad 11 sekund, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 130 km/h.

System rekuperacji działa w dwóch trybach, zgodnie z preferencjami kierowcy.

Akumulator trakcyjny może być ładowany:

  • za pomocą ładowarki naściennej,
  • na stacji szybkiego ładowania,
  • z domowego gniazdka elektrycznego.

Naładowanie akumulatora o pojemności 50 kW w 80 proc. na publicznej stałoprądowej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje niespełna 30 minut. W zależności od rynku i infrastruktury Combo‑e może być standardowo wyposażony w wydajną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW lub jednofazową ładowarkę 7,4 kW.

W dostawczaku jak w osobowym aucie

Combo-e oferuje równie bogaty zestaw systemów wzmagających kierowcę co auta osobowe Opla. Unikatowym rozwiązaniem w segmencie kompaktowych vanów jest oparty na czujnikach wskaźnik pozwalający kierowcy ocenić – za naciśnięciem przycisku – czy auto nie jest przeładowane. Równie praktyczne i wygodne są także systemy:

  • wykrywający zmęczenie kierowcy,
  • rozpoznawania znaków drogowych,
  • ostrzegania przed najechaniem na pojazd przed nami, z funkcją ochrony pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym.

Ciekawym i ważnym dla bezpieczeństwa innych użytkowników drogi systemem jest Surround Rear Vision, który pomaga zapobiegać wypadkom z udziałem rowerzystów i pieszych przy skręcaniu w prawo. Zestaw dwóch kamer zapewnia widoczność do tyłu i strefy z boku pojazdu.

W opcji dostępny jest także system czujników Flank Guard, który pomaga zapobiegać wgnieceniom i zarysowaniom przy manewrowaniu z niską prędkością.

Combo-e jest jednym z czworaczków, wespół z Citroenem Berlingo, Peugeotem Partnerem i Toyotą ProAce City.

Written by Magdalena Trusińska