Leon i Ibiza to najpopularniejsze modele Seata w Polsce. Doskonałe do miasta kompaktowe modele. Brakowało im jedynie offroadowego stylu. Seat zmiksował zatem styl Ibizy i Ateci, dodał do tego właściwości typowe dla SUV-ów i tak powstał pięciodrzwiowy miejski crossover Seata.

Model produkowany jest od końca 2017 r. Seat rozpoczął z przytupem, bo tylko w styczniu 2018 r. na świecie sprzedano 4 600 egzemplarzy nowego crossovera.

Co go wyróżnia od innych modeli Seata i od konkurencji? Zacznijmy od ceny.

Podstawowa wersja kosztuje 67 700 zł. Plasuje się tym samym wśród średnich cen w segmencie. Najtańszego miejskiego crossovera można kupić poniżej 60 tys. zł.

Jazda

Co potrafi Arona w wersji Xcellence z trzycylindrowym silnikiem 1.0 EcoTSI 115 KM i automatyczną skrzynią biegów? To mała torpeda. Na światłach inni kierowcy częściej oglądają jej tył, swoją drogą całkiem atrakcyjny, ale o tym później. Arona lubi niskie obroty – wówczas auto jest bardziej dynamiczna.

Na wyższych obrotach zdaje się być mniej zrywna, a finalnie do osiągnięcia setki potrzebuje 10 sekund.

Spalanie w mieście nie przekroczy 7 l/100 km.

Nadwozie

Stylistycznie dwukolorowa Arona wyróżnia się na drodze. Kolorowy dach (w opcji) i aluminiowa listwa biegnąca wzdłuż auta, z emblematem wersji Xcellence, który notabene wygląda luksusowo – robią duże wrażenie. Sportowego sznytu dodają 18-calowe koła.

Ciekawym elementem sylwetki jest tył auta. Spojler w kolorze dachu oraz trójkątne lampy w zestawieniu w chromowanymi dodatkami idealnie pasują do sportowego charakteru Arony.

Do kształtu lamp nawiązują też ostro wykończone przetłoczenia na linii boczne auta oraz lampy przednie – dodające Aronie agresywnego wyglądu.

Wnętrze

Tak jak sylwetka zdradza bliski związek ze stajnią Volkswagena, wnętrze już niekoniecznie, chociaż są elementy, które widzieliśmy w Skodzie czy VW.

W centralnej części deski rozdzielczej króluje 8-calowy ekran dotykowy oraz bardzo szeroki panel boczny. Nie znaczy to jednak, że zabiera on przestrzeń.

Efektownymi dodatkami są chromowe listwy i obręcze na kierownicy i kokpicie, ale to jedna z form wizualnego doposażenia wnętrza.

Wnętrze jest przestronne, fajnie zagospodarowane. Widać niemiecką dbałość o ład i porządek.

Bagażnik ma 400 litrów pojemności.

Podsumowując, Seat Arona to naprawdę świetna propozycja dla kierowców, którzy szukają auta do miasta, które też bez trudu poradzi sobie w terenie (prześwit wynosi 190 km, a rozstaw osi 2564 mm).

Written by Magdalena Trusińska