Kiedyś straszono dzieci czarną wołgą. Teraz każde dziecko, jego rodzice, kuzyni, bliscy chcieliby pojeździć taką limuzynę, a najlepiej zaparkować we własnym garażu. Mity o legendarnym czarnym wozie przeminęły, ale o limuzynie pomarzyć może każdy. Zwłaszcza o tej limuzynie – VW Touaregu, SUV-ie z najwyższej półki.
To auto bez wad, no może z jedną, tylko jedną – ceną. Ale ta też jest uzasadniona najwyższą jakością – wyposażenia, wykończenia, osiągów i zastosowanych funkcji oraz doskonałym designem i wzornictwem. Czyżby auto doskonałe! Dla sceptyków kilka kadrów i garść informacji.
Aktywne stabilizatory na przedniej i tylnej osi redukują przechyły boczne podczas zakręcania. W Touaregu zastosowano system elektromechaniczny. Dzięki temu auto reaguje precyzyjnie na ruch kierownicy nawet przy niskich prędkościach. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów system może przeciwdziałać podsterowności poprzez zmniejszanie docisku przednich kół do zewnętrznej krawędzi zakrętu.
System czterech skrętnych kół i pneumatyczne zawieszenie pozwalają na prawdziwy offroad – auto kulturalnie i bez trudu pokonuje wyboje i szutry. Touareg jest zwinniejszy w prowadzeniu i zapewnia większą stabilność przy zmianie pasa ruchu. Właściwości terenowe nowego Touarega można podbić decydując się na opcjonalny pakiet Offroad – prócz seryjnych profili do dyspozycji ma profil „żwir” i „piasek”, zwiększoną ochroną chłodnicy, akumulatora, spodu podwozia i zbiornika paliwa, większy zasięg dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności do 90 litrów, dwa zaczepy holownicze do montażu z przodu i z tyłu do jazdy w trudnym terenie, seryjny napęd na cztery koła 4MOTION, rozdzielającym moc na każde koło z osobna.
W opcji w przyszłości warto zdecydować się na system Park Assist Pro (jeszcze nie jest w sprzedaży) – dzięki niemu auto samo zaparkuje i wyjedzie z miejsca parkingowego. To świetna opcja w zatłoczonym mieście, gdzie każdy centymetr przestrzeni parkingowej jest na wagę złota i często zdarza się, że kierowcy parkują auta bardzo blisko siebie.
Mozolny, niepewny wyjazd z drogi podporządkowanej lub wjazd na skrzyżowanie ze złą widocznością – któż z nas tego nie zna? Opcjonalny asystent przejazdu przez skrzyżowanie może pomóc użytkownikowi lepiej kontrolować tego rodzaju sytuacje. W przypadku, gdy drogę naszego pojazdu przecina inny pojazd, system przy wykorzystaniu technologii radarowej generuje ostrzeżenia wizualne i dźwiękowe, jeśli prędkość własna nie przekracza 30 km/h, natomiast przy prędkości do 10 km/h może uruchomić proces awaryjnego hamowania.
Ceny VW Touarega zaczynają się od 316 tys. zł.