Choć jej nazwa brzmi łagodnie i lekko, to auto bardzo charakterne. Ma muskularną sylwetkę, mocne przetłoczenia na karoserii i do tego jest zadziorne. Wszystko za sprawą dynamicznego silnika – 1.2 o mocy 130 KM, współpracującego z ośmiostopniową skrzynią biegów. Niby nic wielkiego, ale Mokka w tym wydaniu ma niezłego kopa i sporo mocy w zapasie. A do tego świetnie wygląda.

Wersja GS Line jest dla miłośników usportowionych aut. 17-calowe obręcze kół z lekkiego stopu w kolorze czarnym, osłony przedniej i tylnej części podwozia w stylu SUV, czarne lusterka boczne, czarny dach i czarne detale, jak logo czy nazwa modeku, wyróżniają wersję GS Line.

Obok Mokki nie da się przejść obojetnie. Jeśli więc zależy Ci na efekcie Wow 🤩 to wybór jest prosty – wersja GS line stanowczo wyróżnia się na drodze.

Wyróżnia się też sama bryła. Jest kompaktowa, wysoko zawieszona i ma potężny przód, co dodaje jej dynamicznego charakteru. Podobnie jak liczne przetłoczenia wzdłuż linii nadwozia czy na klapie bagażnika. Sylwetkę zdobią też światła – zwłaszcza smukłe tylne LED-y.

A do tego Mokka jest dostępna w niesamowicie wyróżniających się kolorach nadwozia. To auto, obok którego nie da się przejść obojętnie. W szczególności w opcji z czarnym dachem i czarną maską.

Bardzo spójnie z sylwetką zaprojektowano także wnętrze. Jest mocno zabudowane, kokpit jest spory, panel boczny również, ale mimo to nie brakuje przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Nie brakuje też przestrzeni w bagażniku – 350 litrów wystarczy, aby przewieźć komplet walizek czy plac zabaw dla dzieci.

Deska rozdzielcza to połączenie form, kształtów i faktur. Dzięki temu sporo się dzieje, ale nie utracono przy tym elegancji. Tu także dużą rolę odgrywają kolory (spójne z kolorem nadwozia), a także nietuzinkowe wzornictwo.

Opel nie zapomniał także o komforcie podróżowania. Prócz sporej przestrzeni, jest także mnóstwo wygodnych schowków. Zawieszenie jest komfortowe, a kabina dobrze wyciszona. Długie podróże Mokką nie będą dzięki temu uciążliwe.

W równym stopniu podróż uprzyjemni silnik. Mokka z silnikiem 1,2 o mocy 130 KM jest ultra dynamiczna i elastyczna. Moment obrotowy wynosi 230 Nm – Mokka wykorzystuje tę moc zarówno w niskich zakresach, w okolicy 1500 obrotów, co zbliżonych do 4000. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia nie łapie opóźnień i jest bardzo precyzyjna.

Niezależnie od stylu jazdy auto nie jest łase na paliwo. W trybie miejskim spalanie nie przekroczy 7-7,5 l/100 km.

Mokkę prowadzi się bardzo pewnie i precyzyjnie. To jedno z tych aut, do których wsiadasz i masz wrażenie, że znasz je doskonale. To też auto, które wybacza błędy kierowcy. Bez wątpienia ułatwiają to systemy wspomagające bezpieczną jazdę, którymi Mokka jest naszpikowana, m.in. układ utrzymania na pasie ruchu (LKA), system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) czy układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEB).

Ceny Mokki zaczynają się od 105 300 zł. Za wersję GS Line 1,2 130 KM z dodatkami trzeba zapłacić ponad 134 tys. zł. 

Written by Magdalena Trusińska