Skrojone na miarę zawsze było oznaką luksusu. Niemniej tak jak w przypadku butów czy garnituru to najczęściej kwestia estetyki i samopoczucia, tak w przypadku sprzętu specjalistycznego czy samochodów modyfikowanych to już kwestia jakości i efektywności pracy, czyli zarobku. Dlatego mając specjalistyczną firmę, która ma specyficzne potrzeby, warto zainwestować w skrojone na miarę auto. Korzyści będą wymierne.

Na co zwracać uwagę przy wyborze zabudowy specjalistycznej auta do firmy?

Po pierwsze, trzeba określić potrzeby transportowe przedsiębiorstwa:

  • kto będzie użytkował – jedna osoba czy kilku pracowników,
    • jak i w co w związku z tym wyposażyć kabinę,
  • w jakim wymiarze – czy w pełnowymiarowym czasie pracy,
  • na jakich odcinkach tras – czy auto będzie jeździło tylko po mieście czy w długie trasy,
    • w zależności od specyfiki tras można wybrać auto elektryczne,
  • co będzie przewożone – pieczywo, mrożonki, zwierzęta, kwiaty czy drewno z tartaku,
  • kto będzie przewożony – osoby niepełnosprawne, pracownicy czy VIP-owscy goście hotelowi

Następnie trzeba doprecyzować potrzeby zabudowy i specyficzne warunki przewożenia produktów czy osób:

  • chłodnia, izoterma, kontener, skrzynia otwarta czy zamknięta, platforma, winda, HDS, 9-osobowa kabina, rampa, specjalne siedzenia w kabinie,
  • stopień ułatwiający wejście, punkty mocujące, panele ochronne, elementy wygłuszające.

W zależności od budżetu rozwiązania mogą być ustandaryzowane, np. w przypadku przewozu produktów wymagających chłodzenia, Renault może montować wkłady izotermiczne montowane do podłogi (z opcją demontażu); bądź uszyte na miarę i dostosowane do preferencji przedsiębiorcy. Przykładem oferty szytej na miarę jest Renault Master z otwartą skrzynią i zamontowanym HDS-em. Auto doposaża łódzka firma GRUAU – autoryzowany producent zabudów, posiadający homologacje wydane przez Ministerstwo Infrastruktury.

Master z żurawiem hydraulicznym Maxilift ML.270.2 12V dostępny jest w zabudowie z otwartą skrzynią i 7-osobową kabiną.

Kabina z przodu ma fotel kierowcy i małą dwuosobową kanapę, a z tyłu czteroosobową kanapę. Na jednym z foteli w opcji można zamontować rozkładany stolik

Posiada dwa wysuwy hydrauliczne – pierwsze ramię 1,2 m o udźwigu do 2150 kg (wysuw hydrauliczny 2,2 m o udźwigu 1180 kg i 3,2 m o udźwigu 810 kg) oraz wysuw ręczny o długości 4,2 m o udźwigu 600 kg.

Otwarta skrzynia wyposażona jest w 40-cm aluminiowe burty i tylne słupki z opcją demontażu. Wyposażona jest w aluminiową, antypoślizgową podłogą i punkty mocowania ładunku.

Written by Magdalena Trusińska