Bezpieczeństwo na drodze zależy w dużej mierze od auta, którym jedziemy. Skoro człowiek jest najsłabszym ogniwem, samochód musi być podwójnie czujmy. Dobrze mieć pewność, że auto naprawi nasz błąd na drodze. Musi to być jednak super auto, jak Honda HR-V.

Zaskakująca przemiana

Honda HR-V, czyli Hybrid Recreation Vehicle (wielozadaniowy samochód turystyczny)

To SUV w stylu coupé, od którego przejął elegancką sylwetkę. Mimo terenowego wyglądu z charakterystycznymi zderzakami i dużą kratką wlotu powietrza, HR-V zachowuje sportowy kształt dzięki wzorowanemu na coupé, wyprofilowanemu nadwoziu i ukrytym klamkom tylnych drzwi.

HR-V to nie tylko świetna stylistyka nadwozia. Wszystkie udoskonalenia mają również praktyczny wymiar. Idealny kształt sprawia, że nowa Honda HR-V jest jeszcze bardziej aerodynamiczna. Dzięki temu jazda jest nie tylko przyjemna, ale i tania.

Co jednak ważniejsze, Hondę HR-V prowadzi się doskonale. Auto się słucha, bezbłędnie wykonuje polecenia i wybacza błędy. Płynie na trasie, pochłania wstrząsy na bezdrożach. Jest zwinna, zrywna i szybka.

Co pod maską?

Wytrzymały i dynamiczny silnik benzynowy DOHC o pojemności 1,5 litra daje moc maksymalną 130 KM i moment obrotowy rzędu 155 Nm, poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów w celu zapewnienia doskonałych właściwości jezdnych. Gwarantuje zarówno oszczędność paliwa, jak i niski poziom emisji. Z kolei model z automatyczną skrzynię biegów (CVT) zapewnienia płynną jazdę, gwarancję oszczędności paliwa, jak i niski poziom emisji, wynoszącym tylko 120-125 CO₂ (g/km).

Honda HR-V z wysokoprężnym silnikiem iDTEC o pojemności 1,6 litra dostarcza moc 120 KM i moment obrotowy rzędu 300 Nm pracując z 6-biegową manualną skrzynię biegów – daje dużo frajdy i gwarantuje sportowe osiągi. Dzięki niskiemu poziomowi emisji spalin 104–108 CO₂ (g/km) już trzeba wybierać między osiągami a ekonomią.

Na bezpieczeństwo wpływa w dużym stopniu intuicyjność auta. Im swobodniej się czujemy we wnętrzu i im wygodniej obsługujemy jego funkcje, tym bardziej koncentrujemy się na jeździe. Poza tym dobrze jest mieć wszystko w zasięgu ręki, kiedy trzeba skupić się na prowadzeniu samochodu.

Kokpit HR-V jest bardzo intuicyjny, ale też skromny i elegancki. Wszystkie elementy wyposażenia – od eleganckiej deski rozdzielczej z ekranem dotykowym Honda CONNECT, po wielofunkcyjną kierownicę – znajdują się w odpowiednim miejscu.

Wnętrze możemy wyposażyć w wysokiej jakości detale, jak chromowane klamki drzwi, czy skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów.

Dla oszczędnych Honda HR-V może zasilana dynamicznym silnikiem benzynowym 1,5 l o mocy 130 KM lub oszczędnym silnikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM (zużycie paliwa na poziomie 4 l/100 km). Technologie Earth Dreams, Auto Stop i ECON pozwolą przejechać dużo większy dystans, przy utrzymaniu kosztów eksploatacji na niskim poziomie

HR-V z napędem na przednią oś jest dostępna w wersji z nową, 6-biegową skrzynią biegów lub bezstopniową przekładnią CVT.

Ekran dotykowy systemu Honda CONNECT o przekątnej 7 cali można personalizować przy użyciu ulubionych zdjęć. Dzięki niemu masz łatwy dostęp do listy kontaktów w telefonie komórkowym i możesz nim sterować głosowo. Intuicyjny ekran dotykowy zapewnia również dostęp do wszystkich funkcji telefonu komórkowego sparowanego za pomocą sieci Bluetooth. Obsługa WiFi oraz łącza USB i HMDI umożliwiają korzystanie z Internetu i słuchanie muzyki w czasie podróży.

Honda HR-V to najlepiej sprzedający się mały SUV roku 2015. Co nie dziwi, bo ma wszystko, co kierowcy lubią najbardziej. Moc, osiągi, doskonale zaprojektowaną przestrzeń – stylową i praktyczna, a także zjawiskową sylwetkę, zaprojektowaną, by zadziwiać i przyciągać spojrzenia.

Za nową Honda HR-V przyjdzie nam zapłacić od 81 590 zł.

Bezpieczeństwo zwielokrotnione

Nikt nie jest doskonały. Każdemu może zdarzyć się gorszy dzień lub groźna sytuacja na drodze. Szczęśliwi ci, którzy prowadzą bezpieczne auto. Bezpieczeństwo samochodu powinno być zatem kluczowym aspektem przy wyborze czterech kółek.

Czym więcej aut jeździ po drogach, czym szybsze są samochody, tym jesteśmy bardziej narażeni na zdarzenia drogowe. To pole do popisu dla projektantów aut, szczególnie w sferze bezpieczeństwa pojazdu. Honda HR-V ma całą serię systemów, które w razie potrzeby zareagują i pomogą.

Auto może być wyposażone m.in. w:

  • system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, który wykrywa poziome oznaczenia umieszczone na nawierzchni drogi – wykrywa linie wyznaczające pasy ruchu i sygnalizuje wizualnie i dźwiękowo, że pojazd zjeżdża ze środkowej części pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu,
  • system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), który automatycznie rozpoznaje znaki drogowe i wyświetla ich ikony na wyświetlaczu wielofunkcyjnym i-MID – dzięki niemu wiesz, jaki znak właśnie minąłeś,
  • system aktywnego hamowania w ruchu miejskim (CTBA), który wykorzystuje wiązkę laserową do monitorowania drogi znajdującej się przed pojazdem – kiedy wystąpi ryzyko kolizji, system automatycznie uruchamia hamulce pojazdu,
  • system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu wykrywa poziome oznaczenia umieszczone na nawierzchni drogi, który wykrywa linie wyznaczające pasy ruchu i sygnalizuje wizualnie i dźwiękowo, że pojazd zjeżdża ze środkowej części pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu.
Silniki
Silnik
Moc maksymalna
Średnie zużycie paliwa*
Emisja CO₂
  • 1.5
  • Skrzynia manualna
  • Silnik benzynowy
130 KM przy 6600 obr/min 5,6-5,7 l/100 km 130-134 g/km
  • 1.5
  • Skrzynia automatyczna
  • Silnik benzynowy
130 KM przy 6600 obr/min 5,2-5,4 l/100 km 120-125 g/km
  • 1.6
  • Skrzynia manualna
  • Silnik wysokoprężny
120 KM przy 4000 obr/min 4-4,1 l/100 km 104-108 g/km

 

Written by Magdalena Trusińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.