Niekwestionowanym liderem sprzedaży modeli w parku Suzuki jest Vitara. To też jedno ze starszych aut w aktualnej ofercie japońskiego koncernu. Patrząc na aktualną sylwetkę Vitary aż trudno odnaleźć cechy wspólne z modelem pierwszej generacji, który zadebiutował w 1988 r.

Najnowsza wersja tego japońskiego SUV-a z hybrydowym napędem składającym się z wolnossącego silnika benzynowego 1.4, połączonego z silnikiem elektrycznym generującym ekstra moc 33 KM, to gwarancja mocnych wrażeń i ekonomicznej jazdy.

Wzbogacenie w 2020 r. gamy Suzuki Vitara o wersję hybrydową było strzałem w dziesiątkę, ponieważ już w 2021 r. to właśnie za sprawą tejże Suzuki stało się drugim najchętniej kupowanym SUV-em w Polsce.

Wybór kierowców podyktowany jest między innymi ceną. Vitara w wersji 1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT Comfort Plus kosztuje od 87 900 zł. W podstawowej wersji Comfort w tej cenie otrzymamy m.in. reflektory LED Hi/Low, system Dual Sensor Brake Support, tempomat adaptacyjny, automatyczną klimatyzację, przednie lampy przeciwmgłowe, funkcję automatycznego włączania wycieraczek czy podgrzewane fotele przednie.

Niezależnie od ceny i wyposażenia, auta też kupujemy oczami. Sylwetka Vitary to jej duży atut – charakteryzuje ją atrakcyjna i opływowa linia nadwozia oraz duży prześwit podwozia.

Wnętrze jest bardzo ergonomiczne i przestronne. Pozycja siedzeń jest wysoka, przez co i widoczność jest doskonała. Vitara bez wątpienia zapewnia wysoki komfort podróżowania kierowcy i wszystkim pasażerom.

Nie brakuje też doznań estetycznych. Kabina jest dość skromnie zaaranżowana, ale nie brakuje nowoczesnych akcentów stylistycznych. Dzięki temu jest ergonomicznie i wygodnie.

Musimy liczyć się z tym, że hybrydy zabiorą nam nieco przestrzeni w bagażniku. Nie inaczej jest w Vitarze. Bagażnik nie jest bardzo głęboki, ale nie przeszkodzi nam to w spakowaniu kilku sporych walizek – wyjściowo kufer liczy 375 litrów.

A jak jeździ ta hybryda? Auto jest zwrotne i zwinne.

Vitara z zaawansowanym napędem na 4 koła ALLGRIP SELECT sprawia, że jazda jest komfortowa zarówno po gładkich nawierzchniach, jak i szutrach. Pod maską tego SUV-a pracuje oszczędny i dynamiczny silnik benzynowy BOOSTERJET połączony z 48-woltowym układem mild hybrid. Ta kombinacja zapewnia świetne osiągi i obniża emisję CO2.

Układ magazynuje w litowo-jonowym akumulatorze o napięciu 140V i pojemności 840 Wh energię pozwalającą na poruszanie się również korzystając jedynie z napędu elektrycznego. 

Zastosowana w Vitarze automatyczna, sześciobiegowa skrzynia umożliwia płynną jazd, a to za sprawą bezpośredniego połączenia z silnikiem elektrycznym, który wspomaga napęd podczas przełożeń, w czasie gdy auto pracuje w trybie hybrydowym.

Written by Magdalena Trusińska