Wow, tak, to naprawdę Astra. Ależ ona jest piękna. Doskonała sylwetka, fantastyczne detale, sportowy sznyt. 

Opel Astra ma długą historię. Model produkowany jest już od 1991 r. To jeden z popularniejszych modeli spotykanych na polskich drogach, zwłaszcza modele drugiej i trzeciej generacji. Aktualna, szósta generacja, która premierę miała w 2022 roku, bije na głowę swoje poprzedniczki i konkurencję również.

Stylistyka nadwozia zachwyca

Astra ma doskonałe proporcje, przepiękną linię świateł przednich wkomponowanych w maskę, wyraziste profile boczne i do tego jest usportowiona. Nowa Astra jest na tyle oryginalna i niepowtarzalna, że nie da się jej pomylić z żadnym innym autem.

Możemy ją dodatkowo spersonalizować, m.in. dodając kontrastujący dach (dla wybranych opcji jest dostępny jako wyposażenie standardowe) czy oryginalne obręcze kół ze stopów lekkich.

W miejscu osłony chłodnicy Astra Plug‑in Hybrid znajduje się jednorodny przedni panel, nawiązujący do zasady niemieckiego wzornictwa: forma podąża za funkcją. Tworzy on osłonę reflektorów, świateł do jazdy dziennej oraz kamer i czujników. 

Wnętrze to kwintesencja komfortu

We wnętrzu króluje elegancja wymieszana z nowoczesnymi rozwiązaniami. Uproszczona cyfrowa deska rozdzielcza dostarcza kierowcy najistotniejsze dane.

Fotele kierowcy, jak i pasażera (w opcji) są ergonomiczne i ultra wygodne, a ponadto wyposażone w funkcje masażu czy wentylacji. Obite elegancką skórą Nappa lub tkaniną Alcantara zdobią przestrzeń auta.

Komplet pasażerów ma do dyspozycji sporą przestrzeń, doskonale zorganizowaną, uporządkowaną i bardzo komfortową.

Kierowcę cieszy nie tylko piękny design sylwetki i wnętrza, ale przede wszystkim technologie usprawniające jazdę i zwiększające jej bezpieczeństwo. Do dyspozycji ma m.in. projekcyjny wyświetlacz prezentujący dane bezpośrednio na szybie przedniej, na linii wzroku kierowcy, o rozszerzonym polu projekcji. Dostępny jest także system Intelli-Vision. To funkcja współpracująca z 4 kamerami zamontowanymi wokół nadwozia. Aktywuje się automatycznie po wybraniu biegu wstecznego lub gdy kierowca włączy ją ręcznie. Kamery generują bieżący obraz z góry pojazdu na otoczenie, a kierowca może przełączać pomiędzy poszczególnymi obrazami.  Najcenniejszy jest system Intelli-Drive 1.0, czyli pakiet funkcji takich jak: układ utrzymania na pasie ruchu (LPA), układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu o dalekim zasięgu (LCA), powiadamiający o szybko zbliżającym się z tyłu pojeździe lub wjeżdżającym w martwe pole oraz układ ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu i z boku (RCTA), ostrzegający o zbliżających się, w odległości do 40 m, niewidocznych obiektach w osi poprzecznej, w tym pieszych i rowerzystach.

Written by Magdalena Trusińska