Opel dodał nowy silnik benzynowy do oferty zespołów napędowych w nowym kombi – Insignii Sports Tourer oraz limuzynie – Insignii Grand Sport. Nowa jednostka rozwija moc 125 kW (170 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm już przy 1500 obr./min.
Czterocylindrowemu silnikowi towarzyszy płynnie działająca dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna. W tej konfiguracji Insignia przyspiesza do 100 km/h w 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Nowa Insignia 2.0 Turbo z wyposażeniem Elegance jest dostępna od 142 600 zł.
Nowością jest połączenie dwulitrowego diesla z ośmiobiegowym automatem i napędem na wszystkie koła. Wysokoprężny silnik 2.0 o mocy 128 kW (174 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm w Insignii ma wysoką kulturę pracy i oferuje osiągi pozwalające pewnie czuć się na drodze. Napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego przenosi optymalną moc na nawierzchnię we wszystkich warunkach. Maksymalna prędkość wynosi 223 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy. Insignia 2.0 D AWD jest dostępna za 158 200 zł.
Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się też nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Aktywna żaluzja wlotu powietrza dodatkowo poprawia własności aerodynamiczne nowej Insignii. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe o 18 proc., a emisja CO2 to ok. 99 g/km. Nowa Insignia należy więc do najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów w swoim segmencie.