Nie ma jak dobre, poczciwe kombi. Świetnie sprawdzi się jako auto rodzinne, i jako elegancki wóz firmowy. Z logo Skody na masce mamy gwarancję elegancji, wygody i komfortu prowadzenia. Mowa o IV generacji Skody Octavia.

Sylwetka Octavii jest wyrazista, ultra nowoczesna i dynamiczna. Wydłużona sylwetka zachowała wyważone proporcje, także w postaci ozdobników. W punkt wkomponowano detale, które dodają jej charakteru, np. płaskie reflektory Full LED. Jak na kombi przystało, relingi dachowe: są – i płynnie komponują się z opadającą linią dachu.

Widząc stojącą na parkingu Octavię ma się wrażenie, że auto jest w ruchu. Nie dziwi zatem zachwyt kierowcy nad modelem Skody, który dobrze znamy już od 1996 r.

Wnętrze jest równie imponujące. Nowoczesne linie i technologie, świetnej jakości materiały, doskonale dobrane stylistycznie. Minimalistyczny, ale wyjątkowy kokpit, delikatnie muśnięty kolorami i chromami. I klasyczna, dwuramienna kierownica – wygodna i intuicyjna, jak zresztą wszystkie elementy wyposażenia wnętrza Octavii.

Wygodne rozwiązania, jak skrzynia biegów z funkcją shift-by-wire, która pozwala zmieniać biegi lekkim dotknięciem, są ponadto piękną ozdobą wnętrza.

Jak na kombi przystało, miejsca we wnętrzu nie brakuje, przy tym panuje w nim ład, dzięki świetnie zorganizowanej przestrzeni. Pokaźnych wymiarów bagażnik – od 640 do 1700 litrów – (większy od poprzednika o 30 litrów) umożliwi przewiezienie szafy, jak też wielu drobiazgów, które dzięki sprytnym rozwiązaniom nie będą „latać” w czasie jazdy.

Cudo na czterech kółkach, ozdobionych przykładowo 19-calowymi aluminiowymi felgami.

Jest pięknie, ale przede wszystkim komfortowo. Skoda wyposażyła Octavię w duże, wygodne fotele (z funkcją wentylacji i masażu).

Adaptacyjne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami zapewnia komfort jazdy na każdej nawierzchni.

Ceny Skody Octavia w podstawowej wersji wyposażenia (Active) z silnikiem 1.0 TSI 81 kW (110 KM) i manualną, 6-biegową skrzynią zaczynają się od 86 200 zł. W cenie jest manualna klimatyzacja, 2-ramienna skórzana kierownica, Bluetooth, reflektory LED Basic, system Front Assist do kontroli odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, czy system bezkluczykowego uruchamiania silnika – Kessy Go.

Written by Magdalena Trusińska