Ten mały crossover, odkąd w 2017 roku wszedł do rodziny Kia, jest coraz chętniej wybierany przez kierowców. W 2020 r. Stonic osiągnął trzeci z kolei wynik sprzedaży wśród propozycji marki – wybrało go 3054 polskich kierowców. Biorąc pod uwagę cenę, jakość wykonania i bogate wyposażenie ten dobry wynik nie dziwi. 

Kia Stonic ma ultra dynamiczną sylwetkę – muskularną, aerodynamiczną. Wyraziste linie nadwozia, nisko umieszczone otwory wlotu powietrza, podkreślony spojler nad tylną szybą i mocno zaakcentowany grill chłodnicy dodają autu pazura i sportowego charakteru.

Nowoczesną stylistykę auta podkreślają dachowe relingi i reflektory ledowe.

Wnętrze jest stylowe, ale przede wszystkim bardzo komfortowe. Mimo że Stonic celuje w segment małych crossoverów, pięć dorosłych osób może nim podróżować bardzo wygodnie.

Stylistykę wnętrza określają modne dodatki – jak sportowa, spłaszczona w dolnej części i pokryta skórą kierownica, i zestawienia kolorystyczne, np. dwukolorowe siedzenia z tapicerką materiałową lub częściowo wykonane ze skóry ekologicznej ze stylowymi przeszyciami, kontrastowe przeszycia na kierownicy i siedzeniach czy eleganckie, błyszczące wykończenie deski rozdzielczej.

Kia Stonic jest wyposażona m.in. w czytelne zegary z wyświetlaczem o przekątnej 4,2 cala, usługę UVO Connect, która dają kierowcy dostęp do informacji, takich jak prognoza pogody, natężenie w ruchu drogowym, parkingi w okolicy, czy też 8-calowy ekran dotykowy, z dostępem do radia, muzyki i nawigacji.

Jest przestronnie i wygodnie. Kierowca i pasażerowie mają wygodne, duże fotele. Mogłoby być jedynie więcej schowków. Natomiast dużo przestrzeni zapewnia bagażnik liczący 332 litry.

Litrowy silnik T-GDi współpracujący z miękką hybrydą (MHEV) i sześciobiegową manualną skrzynią biegów zapewnia moc 120 KM i mega dużo frajdę z jazdy. Auto jest dynamicznie, oszczędne i jednocześnie bardzo zrywne.

Widoczność w Stonicu jest wzorowa, także w nocy – przednie reflektory LED bez zarzutu oświetlają drogę po zmroku.

Bezpieczeństwo i pewność prowadzenia zwiększają systemy takie jak: System autonomicznego hamowania (FCA), Asystent utrzymania pasa ruchu (LKA) i asystent jazdy w korku (LFA), Aktywny tempomat (SCC), Inteligentny system rozpoznawania znaków (ISLW), System monitorowania martwego pola czy kamera cofania i czujniki parkowania.

Cena Stonica może być kluczowym argumentem dla wielu kierowców. Model z silnikiem 1.0 T-GDi 100 KM 6MT w wersji M kosztuje 67 490 zł. Hybrydowy Stonic 1.0 T-GDi MHEV 120 KM z 6-biegową przekładnią w wersji wyposażenia GT Line kosztuje niewiele ponad 95 tys. zł.

Written by Magdalena Trusińska