Suzuki Vitara to topowa terenówka. Świetnie radzi sobie w terenie – nie traci przyczepności w najtrudniejszych warunkach i przy wyższych prędkościach. Ostre manewry to dla niej gratka. A w mieście? 

Kierowcy preferują do miasta kompaktowe crossovery. Na te potrzeby odpowiada Suzuki – Vitara to klasyczna terenówka, która świetnie sprawdzi się w mieście. Nie za duża, nie za mała, ale bardzo pakowna i wygodna.

Wnętrze Vitary

To co jest największym atutem Vitary, to przestrzeń. Wnętrze jest bardzo obszerne, dość skromnie zabudowane. I kierowca i pasażerowie mają dużą swobodę ruchu. Boczny panel jest wąski i niezabudowany (jest tu tylko manetka do zmiany biegów i dźwignia pedału ręcznego), dzięki czemu kierowca i pasażer mają dużo swobody po bokach. Fotele są duże, twarde, ale wygodne i – co istotne – bez elektrycznego sterowania dają możliwość precyzyjnego wyboru pozycji.

Z tyłu na kanapie zmieszczą się trzy dorosłe osoby. Siedzisko jest głębokie, ponad głowami i pod nogami pasażerowie mają sporo miejsca, aby podróżować wygodnie i komfortowo.

Wymiary:

  • rozstaw osi – 2,5 m
  • długość – 4,17 m

 

Co do stylistyki wnętrza, Suzuki postawiło na proste formy i surowe wykończenie. Największą ekstrawagancją kokpitu jest analogowy zegar na desce rozdzielczej, wkomponowany między kratki wlotu powietrza. Na desce, ozdobionej matowymi chromami, ponadto znajdziemy wielofunkcyjny ekran dotykowy oraz panel do sterowania klimatyzacją z dwiema gałkami i małym wyświetlaczem.

Prowadząc auto kierowca ma wzorową widoczność. Słupki boczne umieszczono w optymalnym miejscu, dlatego nie przesłaniają praktycznie w ogóle widoczności. Lustra są duże i umiejscowione we właściwym miejscu.

Dostęp do wnętrza jest wygodny za sprawą szeroko otwieranych drzwi przednich i tylnych. Dzięki temu m.in. swobodnie umieścimy fotelik dziecięcy. Wygodny dostęp jest również do bagażnika – o pojemności 375 litrów – chociaż próg załadunkowym jest dość wysoko umiejscowiony (ale przynajmniej po otwarciu bagażnika nie wypadną nam zakupy).

Sylwetka

Bryła jest bardzo klasyczna dla crossoverów – surowa, lekko kanciasta, mocna – trochę jak pierwsza generacja Vitary, która produkowana była w latach 1988-1997. I chociaż Suzuki nie plasuje się wśród najczęściej kupowanych terenówek, to Vitarę można śmiało nazwać jednym z topowych SUV-ów. Suzuki kojarzone są jako auta solidne, doskonałe na bezdroża. 

Przód jest bardzo charakterystyczny dla marki – króluje spory grill z chromowanymi ozdobnikami. Tył jest masywniejszy i bardziej kanciasty, zwłaszcza jak popatrzymy na lampy.

I na koniec to co tygryski lubią najbardziej – czyli jazda

Suzuki Vitara lubi wysokie obroty. Silnik 1.4 BoosterJet
o mocy 140 KM (103 kW) najlepiej czuje się w górnych granicach skali obrotomierza – na „trójce” można przejechać całe miasto, bez utraty mocy i dynamizmu.

Jednostka pracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Średnie spalanie w mieście wynosi 7,6 l/100 km. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę fakt, że ta benzyna uwielbia wysokie obroty. Wówczas auto jest najbardziej dynamiczne i z łatwością przyspiesza. Największą frajdę daje klasyczny pomruk silnika podczas dodawania gazu.

Cena wersji z silnikiem 1.4 BoosterJet to 78 900 zł. W cenie otrzymujemy standardowe wyposażenie.

Written by Magdalena Trusińska