Jak SUV to Nissan. Wyborem numer jeden byłby w pierwszej kolejności zapewne Juke lub Qashqai. A tymczasem w stajni Nissana jest jeszcze jeden mocny gracz, który coraz śmielej pojawia się na naszych drogach. To X-Trial. Większy od Qashqai i bardziej elegancki niż Juke.

Sylwetka Nissana X-Trial jest bardzo spójna, harmonijna – mocno zarysowany przód, muskularna linia dachu i wyraźnie zaakcentowane tylne światła.

Charakteru dodają 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz reflektory LED-owe i tylne światła.

Nissan stworzył luksusowe, przestronne wnętrze. Po pierwsze, może pochwalić się przestrzenią kabiny najlepszej w swojej klasie. Dodatkowo, elastyczny układ foteli umożliwia dostosowanie kabiny do potrzeb kierowcy i pasażerów. Sprytne rozwiązania, takie jak przesuwane fotele w drugim rzędzie czy chowane w podłodze bagażnika dwa dodatkowe fotelom w trzecim rzędzie, są w zasadzie standardem, ale w X-Trialu konfigurowanie siedzeń jest banalnie proste i szybkie. Tak jak skórzana tapicerka, choć bez wątpienia luksusowa, nie każdemu pasuje, tak ogromny, panoramiczny, otwierany dach zaimponuje każdemu.

Co ważne, luksus czuć we wnętrzu również podczas jazdy – jazda po wyboistych bezdrożach niewiele będzie różniła się od jazdy po gładkim asfalcie. Zawieszenie jest miękkie – ma być komfortowo, nawet jak chcemy poszaleć i się trochę pobrudzić.

System napędu na cztery koła automatycznie przesyła moc na koła, które jej najbardziej potrzebują – 30 razy szybciej niż mrugnięcie oka. Dzięki niemu jazda w deszczu, po śniegu oraz pokonywanie ostrych zakrętów są czystą przyjemnością.

Zapewne każdemu kierowcy zdarzało się przewozić pasażerów na raty. Nissan X-Trail dostępny jest również w wersji siedmioosobowej, ze składaną tylną kanapą, dzieloną 50/50, która pozwala przewieźć dodatkowych pasażerów, z kolei po złożeniu transport dużego bagażu.

System aranżacji przestrzeni bagażowej zastosowany w Nissanie X-Trail jest praktyczny i łatwy w obsłudze. Dzięki wielu półkom i przegrodom przestrzeń bagażową można jedną ręką zaaranżować zgodnie z własnymi potrzebami.

Co przewieziemy? Ładunki o długości do 2,5 metra. Składany w prosty sposób drugi rząd foteli pozwala przewozić jednocześnie bagaż i pasażerów, a wkładanie długich przedmiotów ułatwia praktyczna klapa.

Tylne drzwi otwierają się do ok. 80º. Dostępna w opcji automatyczna klapa bagażnika otwiera się lub zamyka dzięki naciśnięciu przycisku na klapie lub wewnątrz przy przy kole kierownicy.

Bagażnik Nissana X-Trail wyposażono w regulowane półki i przegrody – chcąc przewieźć wysokie przedmioty, wystarczy obniżyć podłogę.

 

X-Trail naszpikowany jest całą gamą rozwiązań technologicznych.

  • System kamer 360 stopni dysponuje czterema kamerami, które pokazują widok z góry, wyświetlając na ekranie zbliżenia przodu, tyłu i boków auta.
  • Montowane w standardzie czujniki sygnalizujące obecność przeszkód w odległości do 1,8 metra od pojazdu.
  • Inteligentny asystent parkowania mierzy długość miejsca, sprawdzając, czy się zmieścisz. W trybie automatycznym X-Trail sam obróci kierownicą.
  • Nissan Safety Shield to wszechstronna filozofia bezpieczeństwa, którą kieruje się nasz zespół na każdym etapie pracy nad samochodami.
  • Zaawansowany wyświetlacz ułatwia skupienie wzroku na drodze. Wyraźny, 5-calowy ekran został umieszczony na środku deski rozdzielczej. Wyświetla ostrzeżenia z systemów bezpieczeństwa, informacje o przychodzących połączeniach, a także ostrzeżenia serwisowe, czy wskazówki systemu nawigacji.
  • Systemy wspierające kierowcę, jak ostrzeganie przed kolizją, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu lub pojawieniu się pojazdu w martwym polu wyświetlają powiadomienia na ekranie. Głośność alertów można regulować.
  • Możesz też wybrać ikonę na wyświetlaczu kierowcy, pasującą do koloru Twojej torebki.
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) stale kontroluje sytuację i powiadamia kierowcę, gdy ciśnienie w oponach jest nieprawidłowe.
  • Podgrzewane i schładzane uchwyty na kubek.

Nissana X-Trail możemy kupić za 95 600 w wersji z silnikiem benzynowym DIG-T 160 (240 Nm).

Nazwa silnika Zużycie paliwa w cyklu mieszanym
l/100km
Emisja CO2
(g/km)
Moc maksymalna
(kw (KM)/obr./min)
Typ paliwa
2.0 dCi 177KM 4WD M/T 5,6 149 130 (177) / 3750 Diesel
2.0 dCi 177KM Xtronic 5,6 148 130 (177) / 3750 Diesel
2.0 dCi 177KM 4WD Xtronic 6,0 158 130 (177) / 3750 Diesel
1.6 dCi 130 4,9 129 90 (130) / 4000 Diesel
1.6 dCi 130 4WD 5,1 135 90 (130) / 4000 Diesel
1.6 dCi 130 Xtronic 5,3 139 90 (130) / 4000 Diesel
1.6 DIG-T 160 6,2 145 120 (163) / 5600 Benzyna

 

Written by Magdalena Trusińska

1 Comment

Michał

Bardzo podobają mi się surowe cegły w murze jakiejś starej fabryki.
Dodaje to scenerii niesamowitości pochodzącej z horroru.
Można byłoby wykorzystać to tło do różnych filmów sensacyjnych, wojennych, nostalgicznych.

Comments are closed.