Era luksusowych SUV-ów trwa. Producenci dają coraz więcej, bo też oczekiwania kierowców są bardziej sprecyzowane. Koncerny muszą się jednak sporo nagimnastykować, aby wyróżnić się od konkurencji. Citroenowi C5 Aircross to się udało. W jaki sposób?
Stylistyka Aicross jest bardzo charakterystyczna. Tworzą ją w dużej mierze przód z citroenowymi lampami i podwójnym grillem, ogromne koła o średnicy 720 mm, osłony progów i nadkoli, relingi dachowe oraz stylistyczne wykończenie, jak panele Airbump.
Nawiązanie do stylistyki Aircross widać także we wnętrzu – na desce rozdzielczej, kierownicy, panelu bocznym i tapicerce.
Najbardziej komfortowy SUV
Wyobraź sobie fotele w samochodzie wygodniejsze od twojej kanapy. To możliwe chyba tylko w Citroenie. Siedzenia w C5 Aircross są ogromne – bardzo wygodne, miękkie, a jednocześnie świetnie trzymają ciało.
Z tyłu są trzy niezależne, przesuwane i składane siedzenia z regulowanymi oparciami – równie komfortowe co przednie fotele.
Wygoda nie kończy się na świetnych siedzeniach. Do nich dochodzą m.in. miękki materiał na podłokietniku.
We wnętrzu nie brakuje przestrzeni, podobnie jak w bagażniku, w którym po przesunięciu kanapy zyskamy 720 litrów. Jeśli będzie mało po złożeniu kanapy przestrzeń powiększymy do 1630 litrów.
Wnętrze jest mocno zabudowane – masywny panel boczny rozszerza się na wysokości kolan. Ukryto w nim obszerny, głęboki schowek i kilka mniejszych kieszeni. Masywny jest również cały kokpit. Co ciekawe, kształty dominujące we wnętrzu – niczym muskuły – również dodają tężyzny.
Ten testosteronowy charakter przełamują miękkie plastiki – wyglądają dobrze i są przyjemne w dotyku. W połączeniu ze skórzanymi akcentami wnętrze zyskuje elegancki rys.
We wnętrzu Citroena C5 Aircross sporo się dzieje za sprawą ozdób właśnie. Na pierwszy rzut oka można powiedzieć nawet, że zbyt dużo, jednak projektanci zadbali o to, aby sterowanie funkcjami auta było intuicyjne.
Ekran w panelu głównym jest przesunięty w prawo, przez co nieco oddalony od kierowcy. Wokół ekranu są kratki wlotu powietrza, dość mocno przyozdobione.
Panel dotykowy do sterowania ekranem dotykowym, charakterystycznie dla PSA, jest w postaci przycisków „narysowanych” na błyszczącym plastiku.
Jazda
Ten najbardziej komfortowy SUV w segmencie oferuje dwa innowacyjne rozwiązania: zawieszenie z Progressive Hydraulic Cushions (progresywne ograniczniki hydrauliczne). Ale z taką historią w tworzeniu zawieszenia jak Citroen nie może być inaczej, jak rewelacyjnie.
Auto płynie na wybojach i nierównościach. Na komfort wpływa również zaskakująco dobrze wyciszona kabina – nawet przy wysokich prędkościach d0 wnętrza dochodzi tylko przyjemny pomruk silnika.
Citroen C5 Aircross to auto, w którym nie czuć prędkości. Mimo swojej masy jest bardzo dynamiczne i zwinne.
Ten efekt robi turbodoładowany dwulitrowy motor PureTech 180 EAT8 o mocy o mocy 181 KM (130 kW). Precyzyjnie współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią.
Średnie spalanie w trybie mieszanym, z przewagą miasta i bez zbędnej troski o ekonomię, wynosi 9,6 litrów.
Ceny Citroena C5 Aircross w wersji „Shine” zaczynają się od 112 900 zł.