Przy wyborze dostawczaka zawsze pojawia się ten sam zestaw pytań. Który kupić? Czym się kierować przy wyborze? Jaką formę finansowania wybrać? Jak często po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe pytania zapada decyzja o kupnie Fiata Doblo Cargo?

Doblo ma wszystko to, co najlepszy mini dostawczak mieć powinien – jest funkcjonalny i wydajny, a przy tym jest w konkurencyjnej cenie.

Czy to, jak dostawczak wygląda, ma sens

To pytanie od dawna nie ma sensu, bo auta użytkowe są już po prostu ładniejsze, niż jeszcze dekadę temu. Doblo może się podobać bardziej lub mniej, ale nie można mu odmówić świeżego wyglądu. Zarówno stylistycznie, jak i technologicznie projektanci stworzyli niemal nowe auto. Udoskonalili aerodynamikę maski i przedniego zderzaka, co przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Z przodu auta dzieje się dość dużo – dwie całkiem spore kratki wlotów powietrza tworzące uśmiech wokół zaokrąglonych lamp; z tyłu zaś lampy ciekawie wyśrodkowano.

Szeroko otwierane boczne drzwi przesuwne ułatwiają dostęp do przedziału ładunkowego, także na wąskich parkingach. Tylne drzwi otwierane są pod kątem 180°. Ale na nic by się zdały, gdyby nie niski próg załadunku. Na „pace” przewieziemy do 5 m3 pakunków, ładowność wynosi tonę, a wewnętrzna długość przedziału ładunkowego 2,17 metra. Szczegółowe wymiary poniżej.

Wymiary Doblo Cargo:

  • pojemność ładunkowa: do 5,4 m2
  • przedział ładunkowy:
    • długość: od 1820 do 2300 mm
    • szerokość: 1714 mm
    • wysokość: od 1305 do 1550 mm
  • długość wewnętrzna: do 3, m
  • rozstaw osi: od 2755 do 3105 mm

Bardzo ważna jest przestrzeń dla kierowcy

W kabinie są trzy pełnowymiarowe siedzenia – fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa.

Pod wielofunkcyjnym przednim fotelem ukryto pojemny schowek. Składany środkowy fotel może służyć z kolei jako stolik, podłokietnik i uchwyt na dokumenty, zaś po złożeniu fotela skrajnego możliwe jest przewożenie dłuższych przedmiotów, które mocuje się do pochylonego oparcia za pomocą specjalnych zaczepów.

Ile decybeli w miejscu pracy stanowi normę? W biurze Doblo jest naprawdę cicho, chociaż przy wyższych prędkościach mówienie szeptem może przypominać głuchy telefon.

Nie wyobrażam sobie auta firmowego, które nie ma perfekcyjnie ergonomicznie zagospodarowanej przestrzeni. Poprawka, nie wyobrażałam sobie, ale spotkałam w realu. Ale Doblo nie ma z tym problemu. Jest schowek centralny wyłożony antypoślizgowym materiałem, w panelu drzwi bocznych znajduje się kieszeń, która może pomieścić jednocześnie butelkę o pojemności 1,5 l, dwie butelki półlitrowe i notatnik A4.

Panel wskaźników jest przejrzysty i czytelny.

Duże nawiewy poprawiają skuteczność klimatyzacji, kierownica ma ergonomiczny kształt, a czytelność panelu wskaźników zoptymalizowano poprzez zastosowanie nowej grafiki. Wszystkie elementy sterowania na desce rozdzielczej znajdują się w zasięgu ręki.

Silnik musi dać radę

Fiat zastosował strategię „silnik odpowiedni do każdego zadania”. W efekcie wyposażył Doblo Cargo w maksymalne osiągi dostosowane do różnorodnych potrzeb i specyfiki użytkowania. Jedną z propozycji jest czterocylindrowy benzynowy silnik 1,6 MultiJet2 common rail, sterowany elektronicznie, z turbosprężarką z intercoolerem. Maksymalną moc 120 KM (88 kW) osiąga przy 3750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm przy 1750 obr./min.

Auto dobrze sprawdza się w mieście, podczas jazdy w korkach, jak też w trasie, gdzie przy wyższych prędkościach układ kierowniczy usztywnia się, auto świetnie trzyma się nawierzchni nawet przy ostrzejszych zakrętach i gorszej nawierzchni.

Jednostki napędowe dobrze sprawdzają się zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i na dłuższych trasach, oferując porządne osiągi, wysoki moment obrotowy przy każdej prędkości oraz optymalne zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji.

Fiat Doblo ma swoich zwolenników. Doceniają oni zwłaszcza funkcjonalność oraz dużą i wygodnie rozplanowaną przestrzeń.

Written by Magdalena Trusińska