Dwa całkowicie nowe silniki benzynowe z turbodoładowaniem, stworzone w oparciu o zasadę downsizingu, trafią na rynek europejski. Konstrukcje VTEC TURBO o pojemności 1,0 i 1,5 litra będą stanowiły część gamy silnikowej przeznaczonej dla modelu Civic dziesiątej generacji, który wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.

fot. hondanews.eu

Kolejne, opracowane przez Hondę silniki typu VTEC TURBO zadebiutują w Europie. Nowe jednostki pojawią się początkowo w modelu Civic dziesiątej generacji. fot. hondanews.eu

Nowe jednostki wywodzące się z serii Earth Dreams Technology zaoferują dynamiczne osiągi, moc i niskie zużycie paliwa. Pierwszy, wywodzący się z nowej rodziny silnik VTEC TURBO o pojemności dwóch litrów i mocy maksymalnej 310 KM, zadebiutował w tym roku w modelu Civic Type R. Wyposażone w tę jednostkę auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

fot. hondanews.eu

Turbodoładowane jednostki napędowe otrzymały układy zmiennych faz rozrządu, które przyczyniają się do zwiększenia mocy i zredukowania emisji spalin. Turbosprężarka charakteryzuje się niską bezwładnością i bardzo krótkim czasem reakcji, z kolei bezpośredni wtrysk paliwa pomaga uzyskać wysoką moc maksymalną i korzystny sposób kształtowania przebiegu momentu obrotowego – pod tym względem nowe konstrukcje Hondy górują nad silnikami wolnossącymi.

Nowa Honda Civic wejdzie do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku. Modele pięciodrzwiowe będą produkowane wyłącznie w należącej do Hondy fabryce HUM w Swindon w Wielkiej Brytanii. Honda potwierdziła tym samym, iż w ramach przygotowań do produkcji nowego modelu zainwestuje 270 milionów funtów w nowe, zaawansowane technologie produkcyjne.

źródło: Honda

Written by Magdalena Trusińska