W Polsce planowanych jest 29 odcinkowych pomiarów prędkości, z czego obecnie już działa 23. A to oznacza kilkadziesiąt obszarów, w których podczas dojazdów i powrotów z cmentarzy, kierowcy mogą zostać ukarani mandatem za zbyt szybką jazdę.

odcinkowy-pomiar-predkosciCo roku wyjazdy na przedłużone weekendy, a zwłaszcza 1 listopada oznaczają dużo korków, kolizji, wypadków i zwiększoną aktywność kierowców na drodze. Do tego dochodzi akcja znicz przeprowadzana przez policję. W tym roku do miejsc, w których kierowca może zostać ukarany, należy jeszcze dodać obszary z odcinkowymi pomiarem prędkości. A jest już ich w całej Polsce 23.

Kierowcy nauczyli korzystać się z narzędzi ostrzegających przed zagrożeniem. Kiedyś migali sobie światłami, później korzystali z CB radia, a obecnie prym wiodą różnego rodzaju systemy wspomagające kierowcę . Jednak problem tkwi w tym, że nie wszystkie tego typu rozwiązania dobrze sprawdzają się przy odcinkowych pomiarach prędkości. Co to oznacza?

– Ostrzegacze i nawigacje zazwyczaj podają informację, że wjechaliśmy w obszar objęty odcinkowym pomiarem prędkości. Problem jednak tkwi w tym, że sama taka informacja niewiele znaczy. Kierowca potrzebuje wiedzieć, jaką z jaką prędkością powinien jechać, jaka jest jego aktualna średnia i co najważniejsze – o ile powinien zwolnić, tzn. z jaką szybkością jechać do końca pomiaru – mówi Marek Krygier, Dyrektor Zarządzający Coyote System Polska.

Gdzie spotkamy odcinkowe pomiary prędkości?

1. Babigoszcz – prędkość 90
2. Sulechów – prędkość 90
3. Szlichtyngowa – prędkość 60
4. Lublin – prędkość 70
5. Łosiów – prędkość 50
6. Wilcza – prędkość 90
7. Gorzyce1 – prędkość 50
8. Gorzyce2 – prędkość 50
9. Tarnów – prędkość 100
10. Iskrzynia – prędkość 50
11. Kolbuszowa – prędkość 50
12. Radlin – prędkość 50
13. Łuszków Pierwszy – prędkość 90
14. Kluki – prędkość 50
15. Tomaszów Mazowiecki – prędkość 50
16. Złota – prędkość 50
17. Regut – prędkość 90
18. Starachówka – prędkość 90
19. Karniewo – prędkość 50
20. Zwierki – prędkość 90
21. Rybitwy – prędkość 90
22. Pawłowo – prędkość 90
23. Szymaki – prędkość 90

Jak działa odcinkowy pomiar prędkości?

System automatycznie oblicza czas, który upłynął od momentu przekroczenia pierwszej bramki, do chwili przejechania drugiej. Na tej podstawie wylicza średnią prędkość, z jaką porusza się pojazd. Taryfikacja jest taka sama jak w przypadku fotoradarów.

Jak dodaje Marek Krygier, kierowcy wjeżdżający w obszar fotoradaru odcinkowego zazwyczaj ostro zwalniają myśląc, iż w ten sposób zaniżą swoją średnią prędkość. Problem jednak tkwi w tym, że jest to niebezpieczne, nie zawsze skutkuje, a ponadto co gorsza, powoduje korki na i tak intensywnie uczęszczanych trasach. A gdyby tak dostosowywać prędkość do obowiązującego limitu na znacznie większej odległości przed bramkami, bądź nawet przez cały odcinek, można byłoby tych zatorów uniknąć. Mandatów także.

Autorka: Aleksandra Knecht

Written by Magdalena Trusińska

1 Comment

Baba Na Koniu

I znowu tragiczny bilans Wszystkich świętych. Nie pomagają wzmożone akcje policji. Szaleńcy gnają po alkoholu.

Comments are closed.